Hunddagis lön
Min älskade Nelson gick bort tidigare i veckan. Allt känns så tomt utan honom. Jag jobbar för tillfället som förskollärare och har alltid sagt att om det inte vore för pengar skulle jag alla dagar i veckan jobba på hunddagis istället. Nu känner jag att det är något jag vill fullfölja och funderar på att eventuellt säga upp mig (ska såklart inte göra något förhastat mitt i all sorg) och påbörja hunddagisutbildning istället. Jag förstår att lönerna kan skilja sig väldigt mycket beroende på själva dagiset, men är det någon som vet ungefär vad man kan få för ingångslön i Stockholm. Någon som själv jobbat eller jobbar på hunddagis? Eller känner någon som gör det? Är också intresserad på hur det fungerar om man själv har hund. Får man ta med den på dagarna? Måste man betala dagisavgiften för den? Förstår att allt skiljer sig men vill höra erfarenheter.

Efter en snabb googling så ser det ut som att 19 tusen är en medellön.
Sen beror det ju även å vilken utbildning man har.
Stolt ägare till tre La permer
#1: ja, jag har också sett det. Dock vet jag inte om dom där alltid stämmer, tänkte om det fanns någon här som hade någon riktig erfarenhet av att jobba på hunddagis eller så
Jag driver eget hunddagis i mitt hus .
Jag jobbar 10-12 timmar/ dag.
En relativt stor del av pengarna som kommer in går till skatter och moms.
Jag hade inte kunnat jobba med detta om jag var ensam. Min man har ett rätt välbetalt jobb.
Men nu är jag själv, inga anställda. Får ha max 10 hundar åt gången och då är min egna inräknad.
Varför jag fortsätter?
Är sjuk och detta är det enda jag fixar.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering