Hundlukt
Känner ni av lukten på era egna hundar? Jag känner ingen lukt alls på min hund, vet inte om det är för att jag är så van eller att han faktiskt inte luktar något, dock när jag är med andras hundar så känner jag hundlukten jättetydligt
Jag tycker de flesta hundar har en egen lukt, precis som människor. Vissa är det tydligare hos än andra.
Två av mina hundar har liksom sin egen doft, men jag skulle inte klassa det som "hund-lukt". Den tredje däremot luktar typiskt hund.
Min ena luktar inte hund. Min andra luktar starkt, men inte typiska hundlukten.
Jag har aldrig haft en hund som luktat riktig hund😊
Eller jo när dom har badat kan dom luktat liite hund..
Däremot har jag haft 2 hundar som luktade svagt gott musk parfym i pannan 🤔
Men jag har känt "hundlukten" på ngr andra hundar och har för mig att vissa raser kan lukta mer "hund" men jag kan ha fel..
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#0: De luktar riktigt mycket hund när de är blöta 😉, annars har jag inte reflekterat så mycket över om de har någon speciell lukt, men det har de säkert 🙂
#5: Ja som nybadade kan dom lukta mer eller mindre "hund", men annars tycker jag hundar mer eller mindre luktar GOTT..Det är en individuell doft.
Jag har alltid snusat på mina hundar 😊 på speciella ställen (där dom måste ha doft körtlar) och har upptäkt att dom-i nacken, pannan-spec och bröstet/magen kan lukta mer eller mindre GOTT!
En Lakke jag hade förut luktade stark mysk parfym i pannan ❤️
Och min blandis jag har nu luktar en del mysk på huvudet, nacken o bröstet🤔
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"