Är dom självantändliga? Gaserna
Jag är förundrad över att killarnas fisar aldrig har självantänt eller startat Kemiras gaslarm (fabrik ett par kilometer bort). Inte en chans att det är miljövänliga mäskar som smyger ut.
Lite som om gud samlade alla rester från jordens räligaste lukter för att kassera, och missade papperskorgen så en del landade här och en del i surströmmingburkarna.
Alltid kul att få mayday meddelande från hundvakten som bönar och ber att man ska skynda sig tillbaka för att hundarna fiser ikapp på vars en sida om stackaren i soffan.
Eller när hundvakten kommit hem och oroligt kollar kläder och skor efter bajs för lukten sitter kvar i näshår och kläder 🤣
Värst är att de värsta fisarna är smygare och omöjliga att fly från, för det är för sent när man upptäcker dom.
Jag har lärt mig att inte öppna dörren när det plingar på de dagar dom är i farten. Det funkade inte att förklara att det var hundarna som orsakat stanken. Jag såg i vaktmästarens ögon att han trodde jag skyllde på oskyldiga hundar och jag själv hade ätit något ingen någonsin borde äta och bajsat med öppen dörr efter.
Någon som känner igen det? 😂
- Redigerat 2023-03-31 20:38 av Karmatarerskanise
Ha ha Nej det känner jag faktiskt inte igen…Det har säkert hänt, men jag kommer inte ihåg något tillfälle och med 8 hundar så borde jag ju minnas om det hade varit så illa
Det kanske finns någon annan mat du kan ge dom? Eller du kanske har provat allt…
kanske finns det något med mint smak du kan ge dom så gaserna luktar mint 😅
Annars vet jag att man kan tillsätta probiotika (för hundar) så det luktar mindre iaf som tex Fortiflora..
Det med portvakten lät som han inte riktigt gick på din story och skyllde på oskyldiga djur🤣
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
#1: min ena är ju mag och tarmsjuk så det är när han får skor som han fiser. Och min andra var lite upp och ner när han kom eftersom både mat och vatten var annorlunda här än han var van vid. Så numer är det bara sjuklingen som gasar oss då och då 😁
Men jag minns att mina 2 tidigare hundar kunde lägga av rejäla elakingar ibland.
Min hund fes inte så farligt, men en av familjens hundar som vägrade att äta någon annan mat än den billigaste hundmaten var hemsk.
Jag och min bror kunde knappt gå förbi pappas sovrum p.g.a stanken. Samtidigt så låg hunden på rygg med rumpan på pappas kudde, bredvid hans ansikte och släppte såna brakare att man trodde att det skulle bli brunt. Förstår inte hur pappa kunde sova i lukten och ljudet 😂😅
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#3: hahahaha 🤣🤣
En av jobbets mopsar måste ha varit en skunk i ett tidigare liv… 😅
Låter heller aldrig, så oftast tror man att det är någon annan innan blicken faller på honom.
Nu kom jag på ngr anti fis saker så du kan andas bättre!
Häng luktgranar lite här och där, ha olika doftljus eller/& såna här eteriska oljor som luktar gott ev såna man har på huden😁
Sen kanske du behöver gå längre än så och driva ut doften så som man driver ut onda andar eller hypnotisera dig själv att tycka att fisarna luktar som parfym eller nybakat bröd..🤣
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Min förra hund hade en tendens till att komma till en och sätta sig precis vid en, gärna på ens fötter.
"Awww" tänker man men lika plötsligt sticker hunden igen. Helt plötsligt känner man en unken doft fylla upp rummet och kväva en, doften av döden och ruttna ägg.
Han gjorde det så ofta att det till slut blev ett skämt och något som vi alla minns honom för än idag efter hans död.
Om någon går in i ett rum bara för att prutta och sedan sticka kallar vi det "att göra en Tyson"
#5: 😂 märkligt hur dom aldrig lyckas se oskyldiga ut
#6: gillade det där med utdrivning 😂 bränna lite salvia
#7: hahaha underbart minne!
#7 Haha, älskar när hundar själv är medvetna om vad de gjort och bara "nope, nu går jag".
Min kompis har en hund som när han slappnar av har en tendens att läcka gaser, och man vet direkt att det är han för det luktar inte som något annat. När man frågar honom om han det var han så tittar han bort och låtsas som inget. Heeeelt oskyldig.