Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 682 ggr
maxx2
0

Registrering

Jag måste ställa en fråga. Hur många vet om att det är lag på att ALLA hundar måste vara registrerade i Centrala Hundregistret. Även om du är registrerad i Svenska Kennel klubben. Visste att man kunde vara det , men inte att det var lag på det. Generad

maxx2
0

God jul måste jag väl säga också. Har ju legat lite lågt ett tag.

SaraC
0

Jag har vetat det en tid. Lätt att missa kan jag mkt väl tänka mig.

God Jul!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

AnneN
0

Jag vet det =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SparklingTindra
0

God jul till dig också! =)

Jag visste också om det. Men det är lätt att man missar sånt. Det finns juh t.ex. en lag på att marsvin måste vara minst två och två. Jag har haft mitt marsvin i snart 6 år och det var för nån månad sen som jag fick reda på lagen för att det stod om marsvin i tidningen.

Det borde vara mer information om såna här lagar tycker jag, så att alla vet.

paivi
0

Jag visste det nog när jag bodde i Sverige - men struntade fullständigt i det! Dumheter. Opraktiskt (när SKK:s register fungerar så väl), dyrt och helt idiotiskt…

maxx2
0

#5 Jag håller nog med dej lite där. Skk,s fungerar hur bra som helst. Varför ska vi betala till två när det gäller samma sak. Onödiga utgifter.

SparklingTindra
0

Men vaddå? Har jag missförstått det hela? Det är juh inte alls dyrt. Dessutom så är det väl en engångssumma? Hur mycket har ni hört att det kostar?

Jag tycker dessutom att det är ganska bra. Det blir större koll på allas hundar om man registrerar dom..

paivi
0

Har man fyra hundar då blir det en hel del pengar.

SKK:s register kostar ingenting, och som sagt, fungerar alldeles ypperligt. Men visst, du skall göra som lagen säger, även om

• JBV:s register syns inte på nåtet - hittar du en hittehund, du kan inte kolla upp dess ägare själv
  • polisen och andra myndigheter är vana att använda SKK:s register
  • SKK:s registerär gratis, JBV är penga-automat för staten
SparklingTindra
0

-men det är juh en engångssumma som jag har för mig inte ens kostar 100:-.. Jag har pratat ganska nyligen med JBV eftersom att jag ska ta valpar på min hund och om jag inte minns fel så var det väl bara typ 45:- eller nåt per hund, har man 4 blir det juh typ 180:-..