Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 427 ggr
SaraC
0

Hej alla vovvar!

I morgon är det julafton! Eller egentligen är det ju inte ens en timme kvar! Hur ska ni fira i morgon?

Själv ska jag börja med att se om matte lagt ner min julklapp under granen när jag vaknar. Det luktar gott, så det ska bli spännande att öppna.

Sen har matte lovat att vi ska ta en långpromenad över till hennes föräldrar. Där hoppas jag kunna tigga åt mig en prinskorv eller två av hennes pappa, han brukar bjuda Oskyldig

När de åker till mattes mammas släkt för att fira får jag inte följa med, eftersom en del är allergiska. Men då ska jag få åka och hålla mattes morfar sällskap, han ligger hemma och är sjuk, stackarn.

Sen kommer matte hämta mig och så ska jag få följa med till hennes pappas släkt. Där vet jag att jag kommer få smaka både en och annan godsak! Fast jag får aldrig smaka så mycket som jag vill, då får jag ont i magen säger matte Fundersam

När vi kommer hem på kvällen är jag säker på att både jag och matte kommer vara trötta och mätta. Då lägger vi oss på soffan och myser!

God Jul på er alla vovvar! Och mattar & hussar med såklart.

Julpuss på nosen / Eros

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Vargnatt-]
0

God jul alla hundar!

Husse och matte har pysslat med två inslagna saker som jag inte fått se än men de säger att jag får grejerna i morgon! :) Jag vill ju helst av allt ha dem nu men jag får väl stå ut med människornas tokigheter och vänta.

Jag ska få öppna mina paket här hemma och sen ska vi över till husses föräldrar, där kanske jag får lite mer paket och så kan jag alltid busa med deras två hundar, speciellt med Thea, hon är lika busig som mig :).

Sen ska vi hem igen på kvällen och då är vi nog alla trötta och glada efter dagen, säkert väldigt mätta också!

Misimurf
0

Min julafton kommer förmodligen börja med att jag väcker matte (hon hoppas på att få sovmorgon men det kan hon glömma) Sen hörde jag något om att hon ska baka en kaka så då kommer jag nog ägna nån timme i köket, man vet ju aldrig hon kan ju tappa något gott på golvetFlört Sen hoppas jag få en härlig skogspromenad. På eftermiddan ska vi till min "mormor & morfar" där ska jag bossa runt med min kompis Sassa och se till att få mest köttbullar. Sen får jag förhoppningsvis nån ätbar julklapp.

På juldan ska vi till min "farmor" där kommer jag säkert få en egen tallrik med julmat av hennes samboSkrattandejag brukar alltid få det där. om jag orkar ska jag leka lite med deras katt sen. Kommer antagligen få sova över där för matte ska ut och festa. Då tar jag kattens plats i sängen hehe. Sen blir det vila på annandagen.

Zebben
0

Mina hundar sover tills jag väcker dem imorgon. Så sovmorgon får jag tills dottern väcker mig. Sen blir det lite paketöppning. Linnea får sina "morgonklappar" och hundarna får söka efter sina som ligger gömda i lägenheten. Sen får de jobba med att få upp paketen, då matte slår in väldigt ordentligt.

Nästa moment är frukost, sen promenad, handla lite av det sista vi glömde. Sen bär det av till mina föräldrar. Hundarna kommer väl som vanligt få i sig både en och två prinskorvar. Får väl se hur min mamma löser det i år. För vi brukar vara så många så vi har all mat i köket och så äter vi i matsalen. Så om man vill fylla på sin tallrik får man gå till köket och hämta. Vilket är väldigt avslöjande!! Hundarna följer bara med ut i köket när min mamma går dit. Man kan ju undra varför. Fundersam I år är vi inte lika många och kanske vi rent av får plats med all julmat på bordet. Cool He he….

Sen blir det mer paketöppning. Mina föräldrar är otroliga på att köpa mängder av paket. Speciellt till min dotter.

AnneN
0

Först blir jag väckt då husse och matte har stigit upp och klätt sig. Sedan blir det frukost och kanske smaka nån godsak om jag är snäll, sedan ska vi åka buss till husses mamma (älskar att åka buss), där blir det julbord för de tvåbenta varelserna och kanske nån liten godsak till mig och terra deras katt Musse lite och pussa på husses systers bäbis som är 3 månader =) Efter maten ska jag sitta med människorna i soffan och se på Kalle. Vet inte hur länge vi ska vara där men sen då vi komemr hem så kommer vi till att vara helt slut så då lär det bli en massa mys i soffan. //Velvet

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SparklingTindra
0

God jul! Glad

Jag är otroligt morgonpigg och planerar att väcka matte med en massamassa pussar klockan 07.15 så att hon måste titta julkalendern med mig! Den har faktiskt varit väldigt bra i år med en likadan liten dammråtta som sitter och piper som vi har här hemma (Izzy heter han och matte säger att han är ett marsvin) fast den på julkalendern sitter i bur, vilket jag tycker är JÄTTEKONSTIGT! Då kan man juh inte sova med den.. Och inte tvätta den när det behövs. Och så kan den inte ligga på ens svans när man vill mysa…

Sen så ska hon gå ut med mig på promenad har jag bestämt och efter det så ska jag få äckelpäckelfrukost (som vanligt) medans hon äter supergoda skinkmackor (Jag ska tigga gäääärnet, fast jag vet att hon inte kommer att ge mig nåt)!

Sen är det en massa tråkiga saker som händer som att matte går och duschar och plockar ihop paketen vi ska ha med oss o.s.v. Och matte tänker sätta på mig en sån där töntig rosett, så att jag också ser ut som nån himla julklapp. Men jag ska nog bita sönder den.. Oskyldig

Sen ska vi hälsa på släkten. Först så är vi hos mattes mormor, som alltid ger mig en massa bullar och sånt fast matte skäller på henne och säger att hon inte får. Jag gillar den där mormor.

Sen bär det av till mattes farmor och farfar och DÄR är det kul för där ska jag få paket och så brukar jag få sitta på deras balkong och lyssna på ljuden mitt i centrum! Skrattande

Sen ska jag hem och soooooova! Det är hårt att vara sötast i världen när alla bara måste gulla med en hela tiden..

//Tindra

SaraC
0

Hoppas ni haft en mysig dag!

Jag fick en påse med grisknorrar och ett paket med kex, så jag är nöjd! Har fått smaka lite skinka o annat mums också.

Nu är jag jättetrött. Har varit igång hela dagen. Ska lägga mig på min filt och tugga på en knorr!

/ Eros

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Rommel
0

God jul på er alla! Det här är en rapport från mig, Hero:

Matte tog ut mej och Ricky på en jäääteeelåååång prommis idag innan alla pangorna satte igång. Det är konstiga grejjer det där. De låter så högt så man får ont i öronen, men man ser inget. Det bara pangar.  Hur som helst. Vi fick gå en ny väg, en väg där jag aldrig varit förut och jag hade mitt nya halsband på mej. Jag är jättefin i det säger matte och jag tror henne. Det känns så behagligt att ha det. Det är brett och skönt.

När vi kom hem från låååångisen fick vi mat sen vilade vi. Sen har jag lekt med en kub som piper när jag biter på den. Men jag måste bita på ett speciellt ställe annars säger den ingenting. Det är spännande att räkna ut var jag ska bita.

Vi har kelat och gosat och tagit det lungt hela dagen och ikväll har jag träffat en ny kompis, fast egentligen var de två. Men jag tyckte att en liten Cocker-fröken var jättekul att leka med. Vi har busat järnet alltså. Henne måste jag bara få träffa igen. Hon var stolligt kul.

Jag har fått smaka på en liten bit prinskorv och en halv köttbulle. Matte hade en jättetallrik med massa godis på. Men det fick jag inget av, fast det gör ingent det är tvåbeningsmat säger matte. Inget för min mage säger hon också. Matte har rätt. Man kan inte äta allt som finns. Jag vet det sen tidigare, då jag åt en sak som jag fick jättemycket ajaj i magen av.

Min dag har varit jättebra.

Alla säger God Jul (jag vet inte vad det är men det låter gott) så jg säger det också till er alla GOD JUL!