Bichon Havanais
Hej
Jag funderar att nästa år passonera mig !
Skaffa en valp är min ända tänkte
Bichon är min en av favoriter
Jag har studerat mycket om hundra och deras behov och krav
Jag har lärt mig mycket och olika hund valpar
Men bara från boken
Att öka min kunskap är jätte viktigt för mig
Bichon är jätte söt hund Och vill jag gärna veta om just av den vad har för nackdelar ?
Jag blir jätte tacksam om någon brättat
Hälsningar
Shahla
Det negativa är väl att det ķrävs daglig pälsvård. Väldigt krävande om man inte gillar det.
Viktigt att föräldrarna kollat ögon och knäleder då ögonsjukdomar och patella är ett problem.
Det är också en skällande ras, vilket är bra att tänka på om man bor i lägenhet.
Annars en väldigt trevlig, pigg och mjuk ras som är med på det mesta.
B.havanis är en jättetrevlig hund men, precis som skrivs här ovan, ganska krävande när det gäller päslvård. Små hundar är oftas skälliga hundar.
En sak som många som köper dvärghundsraserna inte tänker på, är att även en liten hund behöver stimulans. De mår inte bar att att bäras runt i en väska och bara vara söt och go.
Jag har 2 st. Chihuahua. Och mina två pojkar får jobba. Jag kör både nosework och spår med dem, samt att jag kör vanlig vardagslydnad, och mental stimulans inomhus.
Du, jag skulle byta användarnamn här om jag var du (kan man göra det själv?). Spambotsen kommer att festa på ditt nuvarande.
#3: 🙂
1.

2.

3.

- Redigerat 2022-07-28 17:50 av [Tismon]
#3: Vad menar du vilka spambotsen kommer festa på användarnamnet - för att det är en mailadress antar jag, men hur menar du -🙈
ursäktar mig för en dum fråga, men jag är så oteknisk så det står mitt namn om du googlar på oteknisk🤣
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"