Hundvakt utanför affären!
Att gå förbi affären och när man ändå är där binda hunden och kila in, är inte många som gör i tätbebyggelse. Nu stjäls ju hundar, dessutom är det inte alltid väder, för varmt, för kallt eller så kan hunden inte vara ensam eller värst; det finns inget att sätta fast hunden i. För att inte tala om alla inglasade centrum som man INTE får ta med sig hunden in i… *grrr* I innerstan är det HOPPLÖST att bara slinka in snabbt om man har dåggen med sig… OM man inte har med sig en "hundvakt"! Det vill säga en person som kan hålla i och passa på hunden medans man är inne en sväng.
Lite folk som inte har något att göra och vill tjäna en liten slant, borde bli "hundvakter" och erbjuda sina tjänster lite här och där i landet utanför affärer. Jag och säkert många flera hundägare skulle uppskatta det!

Jag brukar alltid ha med mig ett utav minna småsyskon när hunden följer med till stan. På så vis får han eller hon stå utanför med hunden och vänta medans jag springer in och handlar det jag ska ha. Måste dock vara snabb eftersom här i stan härjar det mycket alkoholister som mer än gärna vill visa sig tuffa genom att närma sig hunden och börja bråka. Det har faktiskt hänt flera gånger med min hund. :-)
Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

smart ide men tänk om hundvakten tjäl hunden då?

*Asg* Ja då får man problem. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars