Schäferinvation!

Du är inte som alla andra. Förstår att du ska till läkaren 

Denna lille skiten är det förresten som är här och terroriserar oss 

Kerstin. Du ser varken dubbelt eller behöver gå till läkaren. Folk har helt enkelt bra smak. Det är därför man ser schäfrar överallt. Alldeles underbara schäfrar!
Och om nu schäfrar förökar sig via delning så behöver Du inte vara orolig. Man lämnar aldrig ifrån sig en schäfer.
*fniss*
;)
#2 har han ont i benet på något sätt? Det hänger o slänger så

#3# `*Fniss* Helt riktigt!

suck…stön…dreggel…stön…plask…glurp..host,host….HJÄLP, HJÄLP!!!!! Jag drunknar för i h-vete släng ut en shaffer så jag inte dör!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
*viskar* Kerstin hoppas jag var jag tillräckligt övertygande nu, se till att dom kastar honom bort mot vassen till vänster…jag har en håv redo och bilen står alldeles uppe vid strandkanten 
Hmm.. vänta nu vände jag skiten åt rätt färdriktning nu då 
Ajaaa annars får jag väl backa längs ko-stigen den var ju bara 1 mil lång…men det kan det vara värt 
Snart har jag en shaffer, snart har jag en shaffer *sjunger*
Varför skriver alla shaffer? XD
#9 tro nu inte att vi är helt tokiga!
Det började som en skämt. Som du har sett finns det många schäfertokiga, bl.a. min dotter (som har sin tredje schäfer).
Jag är ingen schäferfantast och på skoj brukar jag vara helt oförstående när de pratar om schäfrar.
Jag brukar inte förstå när de dillar om sina schäfrar!!!! För jag vet ju inte vad det är för konstig ras! En shaffer?? 
Hehe ^^

Vi är ju inte tantisar för inget ;) jag älskar shaffrar medans min vapendragare *viskar* låtsas att hon inte gör det 
shhhhh

shaffer tänker jag på Janne Schaffer ^^

Du är inte ensam…det finns en till här ute som gör det tror det är Hanna *S*

åhh.. gud, de var jäkligt fina shaffrar de iaf!:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
*fnys' har fått shafferhår i näsan *fnys*

ÄKTA HUND
Små fjompiga shaffrar kan inte ens springa ikapp mig. Det springer EFTER och SKRIKER för att de inte kommer i kapp.
Sicka dummingar!
//Alfons
Varför har shaffrar så extremt långa tungor? Ska de kunna slicka i sig barnen bättre? 
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
# 30 kan det bero på inavel

#30 Det är för dom är så otroligt smarta
Smartheten sitter både i tungan och hjärnan ;)
*asg* smartheten i tungan??????
Undrar om "Nickis" Arras äter kattskit? "Råttan" gör ju det! *funderar*

I inlägg #18 så vill jag säga att dom två hundarna är syskon och från samma kull, dom är 5,5 månader. "Visst syns det?"

#33 Nä schäfrar gör det inte egentligen i vanliga fall, men dom brukar käka bara det för att sen rapa schäferälskande kerstin i ansiktet.

Fyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyfyyfyfyfyfyfy
Nu går jag ur HIF!!!!!!!! Alla får shaffrar utom jag….jag som vill haaaa får ingen
Psst Wikstr_m det första gubben sa när jag visade honom första shaffern var "haha ser exakt ut som min Ronja när hon var valp"

Hihi, hon heter Azta och är en riktig JÄVEL!! Och när jag säger jävel så menar jag JÄVEL med stora bokstäver. Humör så det är fan och hans moster och envis som synden!
# 34 attans vad smutsig den ene var, typiskt shaffrar.

#38 Sug min lilltå heller :P Det är bara du som har smutsiga glasögon.
En bild säger mer än ord!

tysk shaffer???
hahaha.. sug min lilltå:P jaa de var en hemsk hotelse måste jag säga;D haha!

Pfft, nu är det så Kerstin att du är bara så avundsjuk på alla andra som har schäfrar.. Och just därför måste du sitta och uttrycka din sorg och låssas hata schäfrar ;) *hihi*

Lis1, mohaha jag har fler på lager..
Det kan du räkna med Kerstin!
#40 Hahaha
40 haha.. men kerstin, de betyder ju typ herde eller nått:P jag antar de iaf..

Puh, äntligen en som kommer till min undsättning när jag sliter i mitt anletes svett här.
Det var en riktig snygging det där.
Släng er i väggen alla shaffrar!

Drífa kan nog tukta dem, tror hon i alla fall! Fast om hon får med hela familjen ska nog shaffrarna krypa iväg och gömma sig!
I alla fall om de riktiga hundarna (oavsett om de är blandisar som de flesta, eller rasrena som de andra) visar alla tänder de har! 
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Sug min lilltå….hmmm så var vi där igen, ingen vill suga på din lilltå så det SÅ! *ASG*

Just det L8P8, sug min lilltå är kult!

jippie!!! Får jag låna en av dina lilltåsbitare. Jag vet inte om Alfons är attraherad av sunkiga tår! Han vill nog ha hela foten

Vilka sötisar….jag vill ju inte ha deras tänder men gärna en liten puss ;)
Du ska ha för kult du din lilla ettermyra ;)

Ingen av de 2 sista små är mina. Lillasysters storpudel Tyra oxch kompisens golden Tosca. Nu är de helt plötsligt vuxna, 2 1/2 år, fast ändå bättre än shaffrar!
Vidar har ju en gnutta av tocken-därinag gnäll-shaffrar i sig. Det ställer till så han gnäller och gnylar, men kanske kan det vara så att shaffern i honom gör att han kommer på inkallning, npågot resten av husky-gänget vägrar…
Fast hellre en riktig hund som rymmer till skogs än 10 shaffrar som trippar fint på lydnadsplanen!
Nu är vinet slut, och kroppen gör sig påmind om varför den och jag är hemma från jobbet…
Godnatt på er, tokskallar!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Natt natt jag ska också inta bingen =)

#54 menar du att du ska aga mig?
sug min stortå då?

Bannade unge….har du nån sorts förkärlek till tår, ska jag hämta klyyxan eller? 

mwaha, vem vet? jag kanske har fetish på tår ;)
yyyuuhh! säger jag bara!

Bläää för tår…visst är hon äcklig???
Jag vet allt något som är värre än tår! Hälsade på "Nicki" igår.
I hundgården fanns TVÅ shaffrar. Två hanar. *fnys* Som den stolte Töntbull jag är ignorerade jag dem totalt och spatserade runt och inspekterade gården. Kissade lite här o där.
*fnys* nykomlingen skulle visst tuffa till sig lite och försökte visa sig tuff genom att skälla på mig. Tji, fick han, jag gav till ett avgrundsvrål som fick denne 3-faldige VM-shaffer att tystna illa kvickt.
*suck* *suck* shaffer?? *skakar på huvudet*
//Alfons

Pst! *viskar*
Kerstinjoh blev så förälskad i de snygga schäfrarna att hon kom tillbaka idag oxå.
Och *viskar ännu tystare* hon kelade med Arras.
*nickar* Jaadå, det ÄR sant 
Visst låter "3-faldige VM-shaffer" jättebra. Men SG 3a SSM 2007 ska det vara 
Du vet, OK stämpel på baken att han är en mycket, mycket snygg hund 
Han heter OTTO. *asg*

Que? 
Oui! På svenska blir det där Ouittro, eller vad det var, Otto.
Det sa min intelligente Alfons. Han kan han! För varje vår ligger han på gräset och konverserar med flyttfåglarna.

Hur gammal är alfons ? är han en snoris han också? :)

#12 ni är visst tantisar för nåt, kolla bara hur konstiga och knäppa ni är, då betyder det också att ni är tantisar ! !:)

Hej jag har en schäfer och Älskar schäfer av hela mitt hjärta om du får längst up och klickar på rickomanen för du lite information:)

Hörudu man stavar inte schäfer som du stavar det * Schaffrar* Å SCHÄFER ÄR DEN BÄSTE RAS SOM FINNS O JAG HAR EN HANE HÄR HEMMA
En shaffer är en shaffer (förhoppningsvis
)

Min shaffer heter Janne. Janne Shaffer
Här han också stamtavla? Eller är han en så'n där shaffer som har råkat bli lite rosa på ryggen? Då skapar man bara en ny ras. Antagligen en Pink Sing-hund.

*fniss*
Janne är en renrasig shaffer vars pappa är brun schäfer, mamman shilo-shaffer, morfadern vargsshaffer och farfadern vit shaffer.
Janne har en jääätteeeefin stamtavla och är den finaste renrasiga hunden i hela världen.
Så det så! 

Aha så han är en rosa shaffer då?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Rosa, brun, vit, grå, röd. Skitsnygg!
Binner alla utställningar, och har vunnit massa priser i massa annat som jag inte kan nämna just nu… =D

Binner=Vinner
Solklart en Rosa Shaffer!

*asg*
_**/Mvh Anne
På shafferspråk säger man binner, eller ja, alla shafferägare binner bokaler o sån't trams.

är det inte så att dom binner fast hundar? xD
#82 Norksa..

Ojdå :P
#83 menar du att "Nicki" pratar norska?

Tror inte hon menar det Kerstin, det är bara Lina som är lite snurrig! :P

Jeg er faktiskt meget flink på norsk.
(i alle fall på at kopiere stykker)

Jag är också duktig på norsk. Oven må ikke tilldekkes. hihi

Jeg er flinkere enn alle her, har bodd i norge i 9 år, slå den om dere kan! ;)

Vi här på HiiF vet att det heter schäfer, men här inne kallar vi de schaffar, respektera?

Någon föddes utan humor… undrar vem?
_**/Mvh Anne
Skärpning med valen av ord nu!
/ Sara, medarbetare

jag är iallafall inte född utan humor :)
#95 Kanske inte, men du har en konstig humor iallafall :P #91 Det är inte bara du här inne som tycker schäfer är den bästa rasen, när har vi sagt att vi inte tycker om schäfrar? Och förstår skrivas inte fårstår….