Dammsugare...(papegojor/kaniner...m.m.). Tipsa gärna!
Hej!
Jag har haft den fina turen att min dammsugare bestämde sig för att avlida (självklart vid sämsta möjliga tillfälle🤪) för ett tag sedan och jag försöker därför komma fram till vilken typ, märke etc. som jag ska skaffa.
Den jag hade var en gammal lite sådär halvtrasig sak som fungerade med nöd och näppe typ … inte precis hel nöjd med den, men den har fått duga. Nu vill jag ha en som faktiskt fungerar ordentligt och som jag inte blir galen på och som helst inte tar upp halva lägenheten då den inte används.
Med tanke på att jag numera (hade inte det då den förra dammsugaren skaffades) har både gojor och frigående kaniner (i alla fall delvis, de går tyvärr inte ihop så har fått dela av lägenheten)…så har jag kommit fram till att det vore bäst (och minst riskfyllt) med en sladdlös.
Har inte universums största lägenhet (bor i en lite större tvåa) men som sagt en hel del djur (finns även nakna hundar och lite annat smått och gott). Så en med hyfsat kraft i sig, men den behöver ju inte klara av att dammsuga ett slott innan den måste laddas😉
Vill inte ha en så tung (om möjligt) eftersom jag tyvärr har besvär med mina händer/fingrar. Helst ganska "smal/platt" så den fungerar under i alla fall några möbler.
Gärna inte den dyraste…men den ska ju såklart hålla ett tag osv. så behöver ju inte vara det billigaste skräpet heller.
Någon som har något tips?
Mvh/Chinesecrestedlover
ps. kan teflon finnas i dammsugare? Om så är fallet så MÅSTE den vara fri från den typen av non-stick beläggningar (PFAS/PFOA osv.) Måste vara gojsäker helt enkelt. ds.