Hundar iFokus

Hundar

Läst 481 ggr
Tea clarin
0

Något slags anfall?

Hej, sen dom senaste två veckorna har min hund 1,5 år fått typ ”anfall” hon sitter och typ vickar/skakar på huvudet och jag får ingen kontakt med henne förens skakningarna har slutat. De kan hålla på från 10 sekunder till 2 minuter, har inte lyckats få det på film ännu…
Är inne på ifall det kan vara någon slags epilepsi eller om det är någon annan rubbning i hennes kropp?
Hon har dessutom typ matvägrat under denna period, har fått strössla maten med massa godsaker för att hon ska få i sig något. Ligger även och sover mycket mer än vad hon gjort innan men är ändå pigg när det ska lekas.

Finns det någon som haft något liknande och kan dela med sig av sina erfarenheter i så fall, eller om du råkar veta något om vad det kan vara?

Calcifer
7

Det första du måste göra är att ta hunden till veterinär och förklara allt du gjort här.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

flocken
0

Min hund har epilepsi.
Han fick sitt första anfall vid 5-6 månader.
Sen dröjde det några månader innan nästa kom. Då fick han flera under kort period.
Pma gärna om du vill veta mer.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Uppkatten
5

Försök inte ställa diagnos på egen hand över sociala medier. Det kan gå hur galet som helst. Du är skyldig enligt lag att ta din hund till veterinär om den beter sig annorlunda. Om det här har pågått av och till i 2 veckor så är det hög tid att ringa veterinären och boka tid. Förstår inte riktigt vad du väntar på?

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Draken
0

Kan vara någon form av epilepsi, men det kan också vara något helt annat. Ring och få en tid hos veterinären omgående, så de kan göra en utredning.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Tea clarin
0

#3: Självklar försöker jag inte själv diagnostisera henne och precis som du skriver kan det gå illa till, jag tänkte bara kolla ifall någon har varit med om något liknande och ville dela med sig av sina erfarenheter. Jag har såklart en bokad tid hos veterinären men tyvärr är den nästa vecka men tänkte jag kunde skriva här under tiden jag väntar.

Heddiz
0

#5: Jag är uppväxt med hundar och har haft många egna hundar och jag har aldrig hört talas om det du beskriver…Som låter som något neurologiskt.

Jag skulle i ditt fall bokat en veterinär tid direkt, men du har ju en bokad tid och det är bra.

Men om hunden har fått såna anfall i 2 v och inte velat äta + på det är extra trött så skulle jag bokat en direkt tid till Vetten eller åtminstone bokat en online tid direkt medans jag väntade hos https://firstvet.com/sv

The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"

Träffa veterinär från en plats där ditt djur känner sig tryggt. För de allra flesta djurägare räcker ett samtal med oss för att få den hjälp som behövs. Veterinärbesöken är gratis med alla djurförsäkringar.