Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 359 ggr
Syntium
0

Grannhund gnäller

Har börjat höra att en hund hos en granne ovanför gnäller ganska högt. Jag vet inte om den har gjort det länge och jag bara inte tänkt på det men nu gör jag det. Tänker mest på hunden, om den har det bra. Ser inte grannarna ovanför ofta alls.

I alla fall, vad bör jag göra? Är det hyresvärden eftersom jag blir störd eller är det länsstyrelsen eftersom hunden kanske inte har det bra? Det är lite olika tider på dagen, tycker jag. Den gnäller en stund, låter typ frustrerad.

"I'm too old for this shit."

Karmatarerskanise
3

En hund som gnäller en stund under dagtid gör en hyresvärd inget åt.

Sindri
5

Det bästa är att prata med grannarna. Om de inte är hemma vet de ju inte att hunden gnäller.
Om du absolut inte vill det, så är det hyresvärden, som i sin tur pratar med grannarna. De får ju säkert reda på att det är du som klagat i alla fall så då känns det bättre att du talar med dem själv. Om du bara låter trevlig och bekymrad över hunden så behöver de inte ta illa upp.

Syntium
0

#1 Nä, det är möjligt. Den gnäller vid lite olika tidpunkter, jag tycker synd om den.

#2 Jo, jag borde väl prata med dom direkt.

Karmatarerskanise
0

Ja att berätta det för grannarna är nog bättre.

Zadeira
3

Vill du inte prata med dem så skriv en lapp och lägg i brevlådan. Det viktiga är att du inte framstår som anklagande, otrevlig och arg utan att du trycker på att du är bekymrad för hundens bästa. Om hunden gnäller när de inte är hemma kanske de helt enkelt inte ens vet om det, och då uppskattar de garanterat att nån talar om det för dem. Jag är alltid tacksam om grannarna berättar för mig om min hund gnällt eller stört medan jag varit borta så jag kan jobba med det.

Syntium
0

#5 Tack, det är en bra tanke.

[Tismon]
0

Vissa hanhundar kan vara gnälliga när det finns löptikar i närheten.