Om man glömmer bajspåse
Det är lätt hänt att man glömmer bajspåse eller hunden bajsar fler gånger än vad man tänkt och man inte har tillräckligt många med sig. Hur gör ni om ni är långt hemifrån och hunden bajsar mitt på trottoaren och ni inte har en bajspåse?
Nu har jag aldrig haft en hund som bajsat direkt på trottoaren utan alltid gått och bajsat på gräset bredvid eller, speciellt vår labbe, ner i diken och under buskar.
Hade en hund som ofta bajsa massor av gånger på promenaden och det hände att bajspåsar tog slut men ofta var vi vid skogen då eller liknande ställen så brukade leta rätt på någon bra pinne och kasta in bajset under buskar eller en bra bit bort från stigen där man oftast inte brukar gå.
Har man näsdukar eller liknande med sig (och kanske främst med mindre hund som inte bajsar jättestora korvar) kan man plocka upp med dem. Har det varit nära hemma har jag gått hem och hämtat bajspåse och sen gått tillbaka för att plocka upp.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Ber till gudarna att det finns en vänlig själ i närheten som har bajspåsar man kan få låna 😅
Sen, iaf förut, så hade kommunen hållare för bajspåsar så där kunde man hämta (eller fylla på i fickan om man märker att det sinat) men tyvärr tog de bort det för några år sen (troligen för att uttråkade ungdomar drog av alla påsar och lämna dem på backen).
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#0: Kanske leta efter ett stort blad, ett par pinnar eller annat skräp som går att använda?
#0 Jag har en rulle bajspåsar på kopplet. Kolar alltid innan jag går ut, och börjar det sina så tar jag alltid med en extrarulle utifall det skulle behövas 🙂
- Redigerat 2022-06-30 13:46 av Draken
#5: Jag kör liknande, fast inte på kopplet. På mina höst och vinterjackor har jag stora fickor där en rulle bajspåsar lätt får plats. På vår och sommar när det börjar bli varmt har jag västar med stora fickor där en sån får plats utan problem. Otroligt praktiskt och smidigt och jag är aldrig utan bajspåsar.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Pinne, löv eventuell näsduk.
#7: Min pappa tog det ett steg längre. I hans värld är det helt oacceptabelt att lämna hundbajs på en olämplig plats så om han inte hade någonting annat.. ja, då tog han helt enkelt bajset med ena handen och gjorde sig av med det på lämplig plats eller sätt. Därefter fortsatte han promenaden med "en hand" och tvättade händerna direkt då han kom in.
Det hade jag nog inte klarat av personligen, men hans inställning smittade av sig och därav att jag är så förbaskat noga med att alltid ha med mig en bajspåsrulle så att jag inte hamnar i den situationen. 😅
Så ja, flytta bajset med händerna är ett alternativ.. inte det trevligaste alternativet, men det går.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
- Redigerat 2022-06-30 16:24 av Mitchika
#8: ganska jobbigt när hunden ofta skiter löst 😅
#8: 🤣 Skulle nog inte klara av det jag heller, men det är ju ett sätt i varje fall 🙈.
Det finns praktiska bajspåsehållare med tillhörande bajspåsar. Tycker den är riktigt bra. Rullarna är inte stora heller 🙂
Finns i flera olika former och färger 😁
https://www.pricerunner.se/sp/bajsp%C3%A5seh%C3%A5llare.html
Jag har aldrig varit med om den situationen då ingen av mina hundar velat baja mitt på gatan…😄
Jag ber att det inte händer i framtiden heller, men om det hände så vet jag inte riktigt vad jag skulle göra..🤔🙃
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"