Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1666 ggr
zimzon
0

Noskvalster?

Hej!

Min hund fnyser ibland och ofta när han precis har vaknat, varit ute eller ätit så gnuggar han nosen mot mattan. Jag har läst att de kan göra så om de har noskvalster. Men min syster säger att om det var noskvalster skulle han hålla på så nästan hela tiden och inte bara vid dessa tillfällerna. Men vad tror ni?

Asagard
0

Våra hundar hade noskvalster. De höll på precis som din hund. Allra helst det där kliandet mot mattor, drog nosen längs golvet och fick världens attacker och lät som de skulle dö av andnöd vilken sekund som helst. :-)

Gick till vet. och blev av med det rätt snabbt sedan. Har inte kommit tillbaka.

zimzon
0

Okej, tack så mkt. :) jag ska ringa veterinären på måndag då. :)

Men hur mkt kostar det ungefär?

GizmoGirlie
0

DUUUUU jag har medicin över sen min hund hade det, medecinen är dyr så skulle gärna sälja det jag har kvar, det har ej gått ut och det beror förståss på hur stor din hund är, men räcker det så tjänar vi juh båda på det.;) har hälften kvar dvs. 4 tabl.

Han höll precis på som din hund.

zimzon
0

Okej. ja det skulle ju vara bra. Men måste inte hunden kollas av veterinären först så man är säker på att det är noskvalster?

Faxlin
0

Om han inte har noskvalster så förlorar du pengarna för medicinen du betalar till GizmoGirlie, annars får du en frisk hund. ;-)
Det är inget han tar skada av alltså, så du kan testa med medicinering på honom om du vill.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

zimzon
0

Okej.. vad bra. :D

zimzon
0

Pratade med en kompis nu. hon har tydligen medicin, så jag kan få köpa av henne. :)

Förresten.. Hur smittsamt är noskvalster? finns det risk att våra bekantas hundar har fått det om de har träffat vår hund?

Faxlin
0

Japp, då är risken väldigt stor. Noskvalster smittar lätt. Ungefär som skabben smittar bland katter.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

GizmoGirlie
0

Klart du ska kolla honom hos vet. innan du ger medicin:)

Ja noskvalser är mycket smittsamt..

Hoppas det blir bättre:D och säg till om du skulle behöva mer medicin än vad din vän har:D