Värmen
Hur klarar era hundar värmen?
Stolt ägare till tre La permer
Vi är inne mest, tidig promenad, sen promenad, resterande i trädgården däremellan
Men märks att hon tycker det är jobbigt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Vi badar mycket. Inga promenader på dagen. Vara inne.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ligger mest och sover under trappen, mycket svalare där än inne 😊 Han går löst i sommarstugan och gör så mycket han vill och orkar.
Märks lite på att han inte springer runt på lika många rundor för att ha koll på alla men annars så märks det inte nämnbart
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Hon är lite slöare än vanligt och flåsar mer, och det märks att hon letar den svalaste platsen i huset. Men på kvällarna när det är svalare kan hon gå lite längre eller busa en stund i trädgården. Så jag tycker det går bra än så länge
//Jessie
2 av vavvorna älskar värmen, men resten av flocken tycker det är jobbig. Gamlingen (12 år) ligger mest på nedervåningen där det är svalare, och han är inte så värst förtjust i att gå ut. Vi tar honom en långpromenad på morgonen och på kvällen. Då behöver han inte ut så mycket på dagen då det är som varmast. Han verkar väldig nöjd med den lösningen.
Under många år har luftkonditioneringen mest använts för hundens (olika under åren) bekvämlighet, men nu undrar jag om vi har råd till det med nuvarande elpriser.
Jag har köpt en stor kylmatta till Nelly. Vi får se om hon lär sig att använda den.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Är nog mest jag som lider.
Enda skillnaden är att dom dricker mer vatten och går ner till ån och doppar sig..
ja och att dom springer mest i skogen där det är svalare.
Inne ligger dom oftast på nedervåningen där det är svalare
The more i get to know people.
The more I love my Dog
"Mark Twain"
Min hund älskar sol och värme, han varierar själv mellan att vara utomhus och inomhus. Försöker hålla koll så han inte är i solen allt för länge men han är ganska duktig på att lägga sig i skuggan.
Har även en kylmatta men han är inte så förtjust i den. Inomhus har vi en fläkt som han tycker om att ligga vid.
Är väldigt noga med att smörja in honom med solkräm då han är vit och ganska tunnpälsad. Rekommenderar verkligen solkräm i mousse form då den går in i huden utan att lämna vita fläckar 😊
Sen håller jag extra koll på att han får i sig mycket vatten såklart.
Promenaderna blir väldigt korta när det är som varmast då han helt enkelt inte vill gå. Sent på kvällarna när värmen lagt sig piggnar han dock till och vi går ut på en längre promenad.
Nu får vi ha det någorlunda. Jag satte igång kylningen på luftkonditioneringen. 29,1 grader ute och28 grader inne, då räcker det inte att ha fönstret öppet i natt.
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973