Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 589 ggr
Karmatarerskanise
0

Reklamera hund

Jag har berättat för uppfödaren att jag inte känner att Det är ok att jag betalde så mycket för odd som jag gjorde eftersom han varit sjuk sedan dag ett och nu efter ting medicinering står det klart att han aldrig blir frisk. Troligtvis inte mycket tid kvar heller. Han blev 2 i slutet av mars.

Jag fick hem brev om att jag ska fylla i reklamation och bifoga lämpliga journalkopior som styrker det.

Jag har aldrig hört om detta. Kan dom kräva tillbaka honom cider en reklamation?

Nephi
2

Jag tänker att om det har funnits på papper att han haft det hela livet så kan det vara så att uppfödaren vill se om den kan få ut något på dolda fel försäkringen för att kunna betala tillbaka en del av vad du gav ☺️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Magrat
1

Täcker inte dolda fel försäkringen det här? Aldrig hört talas om att reklamera en hund.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Karmatarerskanise
0

Reklamation brukar tydligen både innebära en del i dolda fel och en del som uppfödaren betalar.

Papper skickas in. Blir intressant att se om jag får något.

Lona
2

Kolla med SKK juridiska? Men ja, jag tror att en reklamation kan innebära "återköp av varan" eller "ersättning med en likvärdig". (Hundar likställs ju med varor i de här fallen, tror dock att en lagförändring kan vara på gång?)
Så sorgligt, inga pengar i världen kan ersätta en sjuk hund men rent krasst så behöver man ofta pengarna.
Hoppas att du kan få lite tillbaks, fruktansvärt att stå med ett stort hål på kontot och ett tomt koppel. 😢

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Karmatarerskanise
0

#4: ja hundar räknas som varor.

Ja det senaste året har ruinerat mig. Svindyra mediciner, foder och ibland blodprover varannan vecka, utöver andra besök.

Man är matt.

Draken
0

#0: Dolda fel försäkringen skall gälla om det kan styrkas att han har varit sjuk sedan han lämnade uppfödaren.

Dolda fel gäller i 3 år OM du köpte honom direkt från uppfödaren. Har du haft honom sedan han blev leveransklar, eller var han hos någon annan än uppfödaren innan du köpte honom

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-06-23 11:14 av Draken
Karmatarerskanise
0

#6: mig spelar det ingen roll var pengarna kommer från. Uppfödaren valde reklamation.

Zadeira
1

#7 Måste du lämna tillbaka Odd till uppfödaren eller får du ekonomisk ersättning men behålla honom?

Karmatarerskanise
1

#8: han är över 2 år, och sjuk, så jag tror inte dom vill ha honom ;) men nej, det måste jag inte om jag förstått det rätt.

Draken
0

#7: Men du får väl ersättning för alla veterinärkostnader ?

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis

Karmatarerskanise
0

#10: jag vet som sagt inte vad jag kommer få för något. Dom har inte bett om veterinärkostnadskvitton, utan papper på hans diagnos och sjukdomsbild

Draken
0

#11: Ok.

Mvh./ Draken

Kennel Teiashis