Hundar iFokus

Hundar

Läst 563 ggr
WhoollyMammoth
0

Bitande valp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag vill inleda med att säga att jag är fullt medveten om att valpar bits och att det tar ett tag för dem att komma över det.

Min valp har bott hos mig i snart en vecka nu och bits såklart. Problemet är att han biter mig såpass att mina kläder går sönder och ibland blöder jag t.o.m. Är detta fortfarande inom ramen av det "normala"?

Jag försöker att ge leksak att leka med, träna sitt/ligg m.m för att få ut energi, ge fryst trasa/hundben och ignorera (inte allt samtidigt) men gång så går han bara efter mig och verkar allmänt stressad (flåsar).

Fridaaaa
0

Nej, man måste sätta gränser. Kläder ska inte gå sönder eller huden på dig.

Låter som att hunden behöver passitivtetsträning. Hur gammal är valpen?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

WhoollyMammoth
0

#1: Han är 10 veckor, har haft honom hemma i en vecka

Karmatarerskanise
0

Du måste hindra honom från qtt bita på det viset. Har aldrig fått sådana Sår av någon valp. Oavsett ras.

WhoollyMammoth
0

#3: några tips på hur jag gör det? Som jag skriver så försöker jag ju få honom inte bita mig

Karmatarerskanise
1

Håll fast honom och släpp inte fören han lugnat sig. Belöna.
Tyck in ett tuggben och håll det i hans min, gör det varje gång. Sitt inte så han kan bita dig så du blöder. Förstår inte hur du kunnat gå så många Sår. Det är en valp?

WhoollyMammoth
0

#5: Det är en valp, 10 veckor gammal

MonicaLagerquist
0

Vad är det gör ras?

Stolt ägare till tre La permer

WhoollyMammoth
0

#7: Leonberger

Draken
0

Vist alla valpar bits. Men inte så det går igenom tyg eller att det går hål på huden. Jag har inte varit med om det tidigare. Har en Chi valp på 6 mån nu, och han bets från början, men det gick aldrig hål i kläder eller hud.

Han kan fortfarande "tugga" på mig när han är busig, men det känns knappt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

• Redigerat 2022-06-04 11:56 av Draken