Hundar iFokus

Hundar

Etiketterövrigthälsavalparutfodring-och-foderhund
Läst 509 ggr
Josephine98
0

Behöver hjälp med foder !! Snälla viktigt

Hej! Jag har en kille på 8 månader. Rasen är american bully XL/pitbull, han väger 28kg. Jag har gett honom färskfoder nu nån vecka men han är synbart hungrig hela tiden även om jag ger mer än vad han ska ha. Så nu har jag bestämt mig för att köra på torrfoder istället då jag tror de funkar bättre för oss.
Jag har landat i antingen acana eller orijen. Vilken tycker ni? Och varför? OCH TILL VIKTITASTE FRÅGAN. jag har försökt läsa på internet men är det någon här som vet vad för foder jag ska köpa, när han är 8 månader gammal, av antingen orijen eller acana, är det VALP FODER eller för VUXNA hundar? Blir galen då jag inte hittar den informationen.

Magrat
1

Du ska ge vvalpfoder för storvuxna raser. Kan inte rekommedera något av dem då vi inte gett själva. Vi har gett allt möjligt men har landat i Nutrima, det fungerar våra bäst på.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Karmatarerskanise
0

Det går bra att köpa det vanliga när dom är 8 månader.

Magrat
0

#2 Jag skulle inte gjort det med en såpass stor hund.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Draken
0

#0: Valpfoder, eller ännu bättre junior eller unghundsfoder om det finns. Happy Dog, Carrier, eukanuba och Four Friends märken har junior/unghundhundsfoder. En såpass storvuxen ras som American Bully XL behöver ett kraftigare foder under uppväxten för att starka kropp och skelett. Foder för valpar och junior/unghund har en högre proteib och fetthalt än ett vuxenfoder. Det innehåller även mer vitaminer och mineraler, t.ex. kalcium, en ett foder för vuxen hund

Four friend är ett bra foder tycker jag. Min ena Chi (vuxen) får det fodret. Och han mår bra på det.

Eukanuba har jag väldigt dålig erfarenhet av, så jag vill inte rekommendera det fodret.

Carrier och Happy dog har jag aldrig använt så det känner jag inte till om det är bra eller dåligt.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Chilenita
0

Själv kör jag på Acana Puppy efter att ha försökt mata med färskfoder(Mush) ett tag, men vår plutt vart jätte dålig så vi bytte till torrfoder. Nu efter ett tag har vi introducerat 1/3 mush och resten är torrisar. Det fungerar bra för honom.

Tibbe mår jätte bra på Acana, men jag tittade också på att mata honom med 2 andra märken. Acana har jag matat tidigare hundar med och de har fungerat bra på det så av den anledningen tog jag Acana igen. Och då han vart så dålig ville jag inte experimentera.
Men när jag går över till vuxenfoder tror jag att jag kommer att prova Carnilove :)

Det andra fodret är:
Carnilove:
https://www.zoo.se/brit-carnilove-large-breed-puppy-salmon-turkey.html

Byddy:
https://buddypetfoods.com/se/product/puppy-love

Alla 3 upplever jag har ok ingredienser, större andel/procent kött än annat samt är spannmålsfria

"It's better to lose one minute in life, than to lose life in one minute"

Brit Carnilove Large Breed Puppy Salmon & Turkey - Lax & Kalkon Carnilove into the wild – Wild meat salmon and turkey for large breed puppies torrmat. Spannmålsfritt hundvalpfoder från Brit Carnilove för stora raser med omsorgsfullt utvalda ingr