Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 870 ggr
MonicaLagerquist
0

Hur ofta äter era hundar

Trix äter just nu tre måltider per dag han är fyra månader. Planen är att han som vuxen ska äta två mål om dagen.

Stolt ägare till tre La permer

Maleficum
0

Vår labbe fick mat två gånger om dagen.

Vår Pudel har alltid mat framme så hon äter när hon blir hungrig (hon går ofta upp och äter på natten) plus att vi alltid har med mat ut på promenaderna som belöning (hon föredrar att "bli matad" ute på promenader eller att få "sno" mat direkt ur godispåsen/fickan).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MonicaLagerquist
1

Våra tidigare hundar har fått mat två gånger om dagen.
Jakt labben var en krångel Pelle och åt ofta väldigt dåligt.
Man fick muta honom för att han skulle få i sig det han behövde.
Han var en tunn och ibland lätt underviktig hund.

Maleficum
0

#2: Ovanligt för en labbe! Vår labbe var "typiskt" matglad och, speciellt mot slutet, var det svårt att hålla vikten nere på henne (då hon inte rörde på sig lika mycket).
Pudeln är mer kinkig och är mer åt det underviktiga hållet (speciellt efter löp för då är hon extra kinkig med maten). Går i perioder också vad hon vill äta så vi brukar ofta byta typ av mat (ibland bara smak ibland märke också) när den gamla börjar ta slut och det verkar funka bra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
0

Hundarna får mat 2 gånger om dagen. Frukost och middag.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Nephi
1

Erbjuds mat 3 ggr om dagen (mest för dagmatte tycker synd om honom om han inte får äta lunch med dem), men han skippar frukosten i perioder

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Chinesecrestedlover
1

Mina hundar får mat fyra gånger/dag. Detta för att ena hunden har kroniska mag-/tarmproblem och inte får "gå tom". Min andra hund hade blivit galen om hon inte skulle få mat när han får sin, så därför äter båda fyra gånger/dag.

flocken
1

4 gr/dag. Sigge har epilepsi och vill inte att hunger ska bidra med något. Det gör det säkert inte. Men är man hönsmamma så är man.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

MonicaLagerquist
0

#3 ja han var en ovanlig labbe.

panini
0

Två gånger om dagen; frukost och middag.

Fridaaaa
0

2 ggr/dag, morgon och kväll :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Mina får 3 gånger per dag

Chilenita
0

Jag "snor" denna tråd lite och frågar lite mer detaljerat. Vilka tider matar ni som utfodrar 2ggr om dagen?

Jag vill gå över till att mata 2ggr från 3ggr om dagen.
Han får idag mat kl 8,14,20 på vardagar och 9,3,21 på helger.

Han kommer fortsatt att få första utfodringen samma tid men när skall man ge andra?

"It's better to lose one minute in life, than to lose life in one minute"

Draken
0

Jag har inga bestämda tider. Utan de får Frukost direkt efter morgonpromenaden och så får de middag under eftermiddagen, runt räknat ,mellan 16-20 beroende på vad vi gör och var vi är.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Nephi
0

Han äter när vi äter, eller ja blir erbjuden mat iallafall ☺️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

panini
0

#12 Här hemma får unghunden mat direkt när vi går upp, runt 09, och sen går vi en promenad. Middag får han 18:00 innan kvällspromenaden.
De äldsta får frukost efter morgonpromenaden vid 10 och middag efter kvällspromenaden, runt 19:30.

Oftast är tiden hunden får mat en vanesak och något vi formar efter våra egna rutiner. När jag skulle avvänja unghunden från lunchmåltiden (vilket var sååå viktigt enligt honom själv) så gav jag honom en halv morot istället. Efter några månader tröttnade han på moroten och slutade automatiskt att tjata om lunch.

Fridaaaa
0

#12 Vid 7-9 samt 16-18, beror på när jag stiger upp osv :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chilenita
1

Det verkar som de flesta av er ger fodret ett litet tag innan det är läggdags, vilket var lite av det jag fundera på. Alltså att ni ger det lite mer åt sen eftermiddag/tidig kväll än direkt kväll.

Jag hoppas på att inte ha så där super fasta tider i framtiden, men bra att veta ungefär hur man skall tänka. Kommer fortsätta att ge honom mat när jag kommer upp (mellan 8-9 i dagsläget) och så får han middag någon gång runt eller efter 19. tror det blir bra

Tack för alla svar :)

"It's better to lose one minute in life, than to lose life in one minute"

MonicaLagerquist
0

Trix får mat klockan sex ,klockan ett och klockan sex. Han är drygt fyra månader.