Hundar iFokus

Hundar

Läst 349 ggr
Wilola
1

Min hund skäller på morgonen

Snälla hjälp mig. Jag håller på att bli galen för att min hund som jag har haft i 8 år har börjat med ett skitjobbigt beteende, nämligen att han skäller konstant tidigt på morgonen och stör min sömn. Han började med detta för ett par veckor sen och jag vet inte vad som triggade det. Han skäller inte på mig, han bara ligger i sin bädd och skäller på absolut ingenting. Jag har provat att gå ut med honom för att han kanske är kissnödig eller något men så fort vi går och lägger oss igen börjar han skälla. Jag vet inte vad problemet är. Snälla hjälp mig. Jag blev jättearg på honom imorse och skrek på honom för att jag var jättetrött och har blivit väckt tidigt flera dagar i rad och jag har jättedåligt samvete. Han gör bara detta på morgnarna.

Mitchika
3

Har du kontaktat veterinär och fått honom ordentligt kollad? Plötsliga, rejäla beteendeförändringar bör alltid veterinär kontaktas för och hunden undersökas och gås igenom. Speciellt om hunden är äldre, vilket jag antar att han är med tanke på att du haft honom i åtta år.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Draken
0

Uppsök veterinär och be dem göra en hälsokoll på honom.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

Chinesecrestedlover
0
Det beräknas att minst 14% av alla hundar över 8 år är dementa. Många gånger upptäcks inte de tidiga tecknen. Läs mer om symtom på demens hos hund.
Draken
0

#3: Min gamla börjar förmodligen bli dement. Han hör och ser saker som inte finns.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis