cane corso
hej allihop
jag har totalt kärat ner mej i hundrasen cane corso. Någon som har erfarenheter från denna ras?
positiva som negativa är välkomna..
Jag har ingen erfarenhet av dem, men jag blev avrådd att skaffa den rasen då de tydligen är svåra(?)
enligt mig är dom inte svårare än någon annan ras. Dom är jätte goa och man kan träna dom som vilken annan hund som helst:)
gå in på den länken och läs mer:)
jag har läst den sidan och den framstår ju itne som en svårare hund..jag tycker det låter som en fantastisk hund…
Jag pratade emed en som har rasen och hon påstår att de har väldigt mkt vakt i sig och ofta inte gillar främlingar som inte tillhör familjen eller som de träffar var dag.
Dessutom tar de tydligen väldigt gärna över makten i familjen.
Ingen här inne som har rasen??
det är ju en vakthund, så klart den kan va lite avvaktande mot främlingar men d e ju dom flesta, sen är den ju väldigt stor, men precis som Real säger så är den nog inte så mycke svårare än tex. dobermann,schäfer rottweiler, ja hundar av vaktras.. =)
Har endast träffat en individ, trevlig, men hon verkade vara en riktig surkärring vid löp.
Rasen har endå blivit ganska anpassad till våran typ av "samhälle" men andra ord inte en ras man måste ha närmsta granne på en mils avstånd….
Dom kan vara allt från mellanstora till att se ut som riktiga mastiffer….
≧◔◡◔≦
Vet att det finns en härinne som har en! Sök bland trådarna på "carne corso" och se om du hittar henne :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Har bara träffat en cane corso innan lydnads träningen i ridhuset, det är en av häst tjejerna som har den och den verkar jätte snäll och lydig
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Vart å hälsat på uppfödare av rasen, då de ligger högt i min lista på hundraser. De jag träffat har alla haft rottis innan, även jag. Och de sa att de är inte alls lika jobbiga hundar att ha å göra med. Att de är reserverade innbär ju inte aggressiva, utan bara inte bryr sig om folk. Och vakta gör ju alla hundar :)
En av mina bästa vänner har precis fått hem sin valp, en 5 månaders tik, helt underbar!

Vet att Celia här på HIF har en cane corso