Tuggben som fungerar under skonkost
Min unghund har magproblem som nu är under utredning, och medans detta sker så har vi fått instruktioner om att han bara får äta specialfoder, vilket är standard.
Men han har också ett enormt tuggbehov, och nu när benen har försvunnit får han inte utlopp för det på okej sätt, så han har blivit mer destruktiv med sina leksaker och även möbler och inredning som sedan han lärde sig att det inte är okej inte har varit intressant. Från att ha gått från en liten gallahög på en vecka så har han nu kräkts två gånger sedan veterinärbesöket i onsdags, båda gånger med tydliga spår från olämpliga saker han har fått i sig.
Nu undrar jag om det finns något tuggben där ute som är skonsamt för magen som jag kan ge honom?
(Att tillägga är ju att innan vi började utreda men efter att jag på eget bevåg satt honom på specialfoder så introducerades nya saker som godis och tuggben ett i taget så att det gick att se om han reagerade, och det klarade han fint/inte sämre än vad han redan gjorde på fodret)
Ring och fråga er veterinär så fort dom öppnar igen efter ledigheten! Eftersom att ni går igenom utredning hos denna så är den veterinären bäst på att svara på vad du eventuellt kan ge hunden att äta utöver skonkosten för att inte påverka eller riskera att förstöra utredningen. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Håller med #1 om att kolla med veterinären.
Beroende på vad ni försöker utesluta så kanske whimzees kan vara ett alternativ då dem är vegetariska
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
#0: jag fick endast ge nylonben i början. Plus morötter. Längre in fick jag ge vegetariska ben. Tyvärr gillar min hund varken de vegetariska eller nylonbenen.
#1: #2:
Ja det var steg två men hade tänkt gå idag för att fixa något för honom att göra då han har tuggat sönder alla sina tillgängliga leksaker. Just nu utreder vi ev. magkatarr och parasiter och om det inte ger resultat går vi nog vidare till allergier.
Ska kolla om Whimzees är okej när jag får tag på veterinären.
#3: Han är inte jättekräsen till maten så om vi får the go ahead kan han nog tänka sig båda två
#4: nylånben behöver inte veterinär godkänba. Det innehåller inget magen kan reagera på. Köp det hårda så varar det länge. I evighet.