Någon annan med Cairnterrier här?
Är det någon annan än jag som har en cairnterrier? Jag har en hane som heter ''Wille'' uppf. Sarimont Stepdancer. Han är 11år och en pigg krabat. Älskar att vara ute och visar inte många ålderstecken alls. Han har aldrig ställts ut pga av sitt underbett och gammelmatte gillar inte hundutställningar så han skulle nog sluppit det fast han varit perfekt. Annars är han ganska stor för rasen och har som mest vägt 14kg. Då är han inte alls tjock. Han är jätte mysig och gör precis som han själv vill. (Lite ouppfostrad kanske) Men det är charmen med honom. Han kan diverse trick som sitt, ligg, tass, rygg, rulla runt, vänta.. En riktig liten buse är han.

Mysig liten krabat. ;)

Ja visst är han!

Är jag alldeles ensam här med denna ras?
än så länge verkar det som… *värva* ;)
riktigt söt var han iallafall :)

Oj, han var väldigt söt! Jag håller med dig, gillar också den där ovårdade looken. Det är så sött. Därför håller jag just nu på att spana lite extra på Irländsk varghund. Vill ha en ''lite'' större hund när jag flyttar till huset på landet och eftersom Wille är så gammal så får han stanna hos mor och far där han alltid bott. Är man så gammal så vill man inte flytta bort från vardagslivet.

Oj vad söt! Vad är den andra 50% för ras?

Oj, det var en häftig blandning! Hur hög är han? Han ser ut som att han har en taxkropp med ett cairn huvud. Jätte fin!
Jagar ni med honom?

Var har ni hittat en sådan blandras? Blev väldigt intresserad.

egen uppfödning =)

Oj vad fina! Förstod jag rätt, att det inte är din hund?
Har uppfödningen någon hemsida?

Nej, tyvärr. Det är AnnaR s hundar. Hon är medlem på ridsport..

Okej! Tack. Skickade ett meddelande åt henne. Väntar nyfiket på svar.

Hm, inget svar än..

Hon är nästan aldrig inne, ska tjata lite på henne =)

Finns det något annat sätt att komma i kontakt med henne tex via mail? Eller har dom någon hemsida?
Är väldigt nyfiken på denna blandis.

Min älskade cairn Wille 11½år gik bort i Slutet av juli :(