Sundsvalls småhundsträff 🐕
Hoppas detta är okej.
Vill gärna dela med mig av våra jättetrevliga småhundsträffar här i Sundsvall. Vi träffs varje Söndag på en av universitetets stora parkeringar nu på vintern. På sommaren träffs vi på en stor gräsmatta, också den vid universitetet, och har med oss fika .
Jag har bara varit med på 3 träffar hitills, men jag ser fram emot söndagarna. Det är så kul att se hundarna, vi träffs kl. 13.00 varje söndag så vi åker alltid härifrån mellan 12.30 och 12.40.
När vi sätter på oss skorna och tar fram kopplen så blir det full fart på dem, 4 Chihuahua som springer runt benen på oss, hoppar och studsar . De vet precis vad det betyder när mattarna tar på sig skorna vid den tiden på Söndagarna. Det slår aldrig fel.
Jag brukar försöka knäppa kort på alla våra träffar. Jag tänkte dela med mig av lite bilder i denna tråd.
Alla som vill komma är välkomna, man behöver inte anmäla sig i förtid, det är bara att dyka upp. Som kom och var med om ni bor i närheten eller befinner er i Sundsvall vid den tiden på Söndagarna 🙂
Söndagen 13/2-22

Det är så kul att se hur hundar i olika åldrar och storlekar. Båda könen, ung som gammal samsas sinsimellan.

Azzy. En av mina pojkar .

Ådi. Tycker han är så otroligt vacker 😍

Visst blir det spänt imellan åt. Särskillt bland hanarna, men hittills har det inte blivit mer än höga svansar och stela ben. Och det händer inte ofta. Skulle någon börja muppa sig eller visa tydliga tecken på agressioner eller stress, så får de vara i bilarna.

Azzy (min) och Milton visar sig gärna stora och tuffa mot varandra, men de är mest bara fåniga 😉
Det har aldrig blivit bråk mellan dem 😉
- Redigerat 2022-03-26 22:51 av Draken

Söndagen 20/3-22

Friki. Äldsta dotterns lilla "bäbis"
- Redigerat 2022-03-26 22:53 av Draken

Troll fick också vara med denna gång 🙂 Det var lite läskigt med alla hundar tyckte han från början, men sedan kom han igång när han märkte att det var inga läskiga hundar, de var mest bara nyfiken på honom, valp som han är 😉

Azzy och Sajko bekantar sig med en Griffon som var ny denna gång.
- Redigerat 2022-03-26 22:57 av Draken
Imorgon skall vi iväg igen. Det ser jag fram emot 😁
Får väl se om det blir några bilder tagna eller om jag är upptagen med att surra med de andra 😉
Så kul för dem och gulliga bilder!😍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vad mysigt. Det vore trevligt om man kunde dra ihop något sånt här i byn
Stolt ägare till tre La permer
#15 #16 Det är jättemysigt.
Det blåser smådjävlar på tvären och kräksnöar, men vi åker ner en sväng och kollar om det är fler där.
Vi får väl se om vi får ut hundarna ur bilen 😉
De var inte så sugna på att gå ut i morse.
- Redigerat 2022-03-27 12:01 av Draken
Låter jättetrevligt och bra på alla sätt!
🙂
- Redigerat 2022-04-01 11:32 av Draken
Tänkte att jag kanske skall uppdatera innan träffen imorron 😉
Sundsvalls Småhundsträff 27/3 -22

Hector och Apollo visar rumpan och Azzy vill busa med Hector 😉
Men ge mig godis då husse 🥰
- Redigerat 2022-04-02 15:19 av Draken
Molly vill hellre vara med husse än titta in i kameran 😉
Hector. En ny stjärna till vårt underbara gäng 🥰
Det kom ett 20 tal hundar i Söndags 🙂
SundsvallsSmåhundsträff 3/4-22