Hundar iFokus

Hundar

Läst 139 ggr
Josephine98
2022-02-09 11:21
0

Håravfall ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Min valp är 5 månader av rasen american bully/pitbull. När han kom till mig vid 8 veckor så hade han en liten sårskorpa på huvudet. Han kliade på skärpan och de blev lite större men sen försvann den men nu blir den fläcken bara större å större känns de som och jag börja misstänka att han tappar hår där ? Någon som vet vad fan de kan va för något???

Herveaux
2022-02-09 11:39
2

#0: Jag hade låtit en veterinär titta på det.
Klåda, hudproblem och allergier är ett utbrett problem bland flera av bullhundarna.

// Harley

Karmatarerskanise
2022-02-09 12:02
1

Kan vara demodex, allergioch diverse hudproblem. Precis som #1 skriver är det vanligt i de raserna.

Calcifer
2022-02-09 14:52
1

Min staffe får liknande om hon får fel foder (vilket bara hänt hos mig två gånger då hennes mat inte blivit levererad i tid och hon måste ju äta NÅT) pga allergi/känslighet. Så skulle definitivt kolla med vet. Kan ju vara nåt så enkelt att du måste ge annat foder.

Förtydligan: Min hund får allergifoder för njurarna som jag beställer i stora säckar med jämna mellanrum och med god marginal. Men två gånger har det strulat extremt med leverans och de var försenade i någon dag och då fick det bli annat foder tillfälligt. Vilket inte skadar henne, men hon får små-små utslag på bröstkorgen som jag vet av erfarenhet SKULLE leda till håravfall och mer utslag om jag inte rättade till fodret.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"