Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 742 ggr
Velsan
0

Besviken

Haft kontakt med en uppfödare ett bra tag nu, och allt har varit bra, vi har träffats flera gånger, pratat mycket. Och allt kändes bra. Räknade med att få en valp från hennes kull hon skulle ta till våren. Men nu har hennes tik visat sig vara bärare av en ärftlig tjottahejti, så nu måste hon ta henne ur aveln :( Samt hennes andra tikar också, eftersom de är första tikens döttrar. Så nu står man där, och måste börja om från början med en ny uppfödare, som man dessutom måste hitta en bra av först. *suck* Och är värsta kön, så nu blir det kanske inte nån valp för mig i år :(

AnneN
0

Trist att det blev så… Men samtidigt bra att uppfödaren är seriös nog att ta tikarna ur avel.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tin-Tin
0

Förstår att du är besviken, och vet hur det känns att längta efter en valp som man verkar få vänta på hur länge som hellst..

Men STOR eloge till din uppfödare som verkligen tagit sitt ansvar! Hon har ju gjort sitt yttersta för att hålla rasen frisk, och det visar verkligen att hon är en seriös uppfödare som inte har dollartecken i ögonen.

Hoppas att du hittar någon ny snart, håller tummarna för det! Glad

Velsan
0

mm känns ju bra tt hon är ärlig, men just därför det känns så synd, när man hittat en uppfödare man trivs med liksom :(

nobsan
0

Jätte tråkigt, men det skulle nog vara ännu tråkigare om uppfödaren mörkat allt och avlat ändå och du skulle fått senare problem. En otroligt seriös uppfödare måste jag säga. Om hon är så schysst kanske hon kan rekomendera någon annan. Så brukar vi göra om det är mer efterfrågan än det finns valpar. Lycka till.

Velsan
0

Jo hon har ju rekomenderat en annan uppfödare, en jag haft lite kontakt med. Var ju tur att hon upptäckte det nu och inte efter att vi fått hem vår valp :)

SaraC
0

Håller med de andra! Men förstår att du blev besviken såklart. Vad är det för ras du är på jakt efter förresten? Blir ju lite nyfiken :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Velsan
0

Fransk bulldog :)

Velsan
0

Kan inte gå ut med uppfödare och åkomma eftersom hon vill berätta för sina valpköpare och sånt först. Men är inget dödligt, eller jätte allvarligt. Bara nått man inte vill ha på sin hund :)

SaraC
0

Aha, vad kul :) Nej, jag förstår om du inte vill berätta vad uppfödaren heter isf.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Velsan
0

Får hålla tummarna för att jag lyckas få tag på en valp i år, även om det känns rätt kört :(Har världens sämsta tålamod :P Men när det kommer till djur är jag så noga, man vill ju inte ta första bästa valp liksom heller. Och måste vara utställningsduglig, då jag skulle vilja testa det den här gången.

nobsan
0

#10 Du är väldigt hygglig som inte går ut med allt . Det kan så lätt misstolkas. Och ägaren är seriös och tråkigt nog råkat ut för det här. Det är som att strö salt i såren då. En ros till både dej och uppfödaren. Dej skulle jag utan problem sälja en valp till.

Velsan
0

Ja det är ju inte hennes fel, det är omöjligt att se på föräldrarna om de bär på de här, de märktes först efter ett tag på valparna.

Hehe tack Nobsan :)