Lyfta stor hund
Min sambo tycker det är roligt att lyfta vår labbe när de busar lite. Jag undrade om man kunde göra ett trick utav det? Så att hunden kanske, på kommando, ställer sig på ett sätt så att det blir lättare att bära? Han vill gärna lära vovve att komma så att han kommer över axeln och handen på rumpan om ni förstår vad jag menar?
Hur lär man in detta steg för steg och finns det något man bör tänka på så att man lyfter rätt och inte skadar vovven?
Jag tillägger att vovve inte har några anmärkningar alls på röntgen när vi kollade upp höfter och så :) Han fick B
- Redigerat 2022-01-31 17:52 av [Tismon]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hitta bla denna video med tips på hur man tränar hunden att hoppa upp.
Man borde ju kunna anpassa belöningen och ge över axeln för att få hunden att rikta in sig lite mer åt det hållet kanske?
Min inneboende hund jag hade förut (egentligen kompisens hund som bodde hos mig) kunde hoppa upp i famnen på kommando och det var så bekvämt! Har tänkt jag ska lära vår pudel det också men det har inte blivit av än.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#0: På ett av hunddagisen jag jobbade på var chefen vallningsnörd och hade tre st BC-tjejer. En av dem lärde sig "kram". I praktiken betydde det att chefen (eller jag) satte sig på huk och hunden satte framtassarna på våra axlar och så kunde man skopa upp hunden i famnen med en hand under vovves rumpa och den andra över ryggen som extra stöd medan man reste sig upp. Vovve la ofta huvudet mot axeln på en och tyckte det var supermysigt. 😊
Minns inte hur vi lärde in det, vovve var så otroligt lättlärd (på gott och ont).
// Harley