Hundar iFokus

Hundar

Etiketter: hälsasäkerhet
Läst 893 ggr
Staffan
11

Hjärt- och lungräddning för hundar

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

// Staffan

Vixxen
0

Bra kunskap!
Fungerar även på andra djurslag.

Frost116
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har fått testa det på riktigt på en sibirian husky, han satte foder i halsen och han dog mitt framför ögonen på mig innan jag fått lös fodret. Trodde aldrig jag skulle få igång hjärtat igen men det lyckades. Han var påverkad ett bra tag efter och har nog fått men av att hjärnan var utan syre så pass länge.

Frost116

Karmatarerskanise
0

#2: vilka men har han fått av syrebristen? Hur länge var han utan syre?

• Redigerat 2022-01-20 18:35 av Karmatarerskanise
MonicaLagerquist
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har försökt på en katt en gång.Men har var tyvärr bortom all räddning.Älskade aro som dog på en kattutställning.

Kattutan men stolt Plåtis ägare

Karmatarerskanise
0

#4: dog din katt på en utställning?? 😐

MonicaLagerquist
0

#5 Ja han föll död ner och dog på fläcken.Obduktionen visade frisk men död Plötsligt hjärtstopp sånt som unga idrottare brukar drabbas av.Han var ung och nyligen hjärtscannad US.

Draken
0

#6: Vad jobbigt för dig 😔

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

MonicaLagerquist
1

#7 Det var en katt som bodde hos mig och var en annans uppfödare.Fasan när jag skulle ringa upp och rapportera hur utställningen hade gått.Min ena hona var parad med honom och han hade en hona på besök för parning hemma hos mig.

Maleficum
0

#8: Usch vad jobbigt :( Min värsta mardröm när jag passar djur är att de ska dö när jag har dem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Frost116
0

#3:
Upplever honom annars, men det är väldigt små detaljer. Han är inte. lika kvicktänkt och han är lite osäker och det var han inte innan.
Han blev rätt fäst vid mig trots han egentligen inte är min utan min sons.
Jag har faktiskt ingen aning, var ju upptagen med att försöka rädda honom samtidigt som jag letade veterinär och skjuts.

Frost116