Tuggleksak
Någon som har tipps på sjukt tåliga tuggleksaker? Min tik tuggar sig igenom ALLT som ska vara ”extra tugg tålig”, hon är en staffe blandning därav kraftiga käkar. Just nu så får hon bita sönder kartonger för att kunna underhålla sig själv och få bort tugg behovet.
Hon har leksaker men dom får hon endast ha när hon leker med mig samt under träning.
Ska tilläggas att hon inte klarar av någon leksak som tillverkats av ett djur.
Tips uppskattas verkligen!😅

Jag tycker att leksakerna från kong håller bra.Dyra men hållbara.
https://www.google.se/search?q=kong+hundleksak&source=hp&ei=PNK4YanEA9iXxc8P-MqUgA0&iflsig=ALs-wAMAAAAAYbjgTH9xZSc1tQyao9MOitIuBirbKcUD&oq=kong+&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAEYATIFCC4QgAQyBQgAEIAEMgUIABCABDILCC4QgAQQxwEQrwEyBQguEIAEMgsILhCABBDHARCvATILCC4QgAQQxwEQrwEyBQgAEIAEMgUIABCABDIFCAAQgAQ6DgguEIAEELEDEMcBEK8BOg4ILhCABBCxAxDHARCjAjoRCC4QgAQQsQMQgwEQxwEQowI6CAgAEIAEELEDOg4ILhCABBCxAxDHARDRAzoICC4QgAQQsQM6CAgAELEDEIMBOggILhCxAxCDAToLCAAQgAQQsQMQgwFQzAhY9EVgjFhoAXAAeACAAW6IAfICkgEDNC4xmAEAoAEBsAEA&sclient=gws-wiz
Stolt ägare till tre La permer
Finns ett ben, tyvärr vet jag inte vad det heter men det är ett hårt ben som de tuggar på men som inte äts upp. En gammal vän hade ett sånt ben till sin rottis, och det funkade bra. Vi kallade det för evighetsben för det tålde en del 😉
#2: Menar du nylonben?
Jag rekommenderar kong som redan nämnts, de har inte bara de typiska konerna som man kan stoppa mat i,de har ben, bollar och en massa annat i tuggmotståndigt gummi
Rekommenderar också tuggpinne i kaffeträd
Jag köpte ett nyligen idag eftersom min hund ska över på ha kost.
Tvivlar Dick på att det kommer gillas när det inte smakar något.
I övrigt håller jag med om märket Kong
Tack för tipsen! Köpte 3 olika kong leksaker på vägen hem igår, de höll idag men vi får se om dom ”överlever” veckan.😂
#6: skaffa de i svart gummi, de håller ännu bättre än de röda
Jag förstår inte frågan, Har hunden tuggbehov ger man väl tuggben/ben, inte leksak? Leksaker är ju inte till får att hunden ska ligga och tugga på, inte ens kong?
Finns iaf en leksak man kan beställa ifrån USA om jag minns rätt som har en garanti att hålla, vet inte om det är för att hunden "ska ligga och tugga på den" eller för att den ska hålla som belöning. Men håller den inte skickar dom iaf en ny.
#8: Tack för bra tips ska kolla om jag kan hitta den leksaken.👍🏻
Jo jag förstår hur du ser det, hon har haft tugg ben förr men hon svalde dom hela… Jag letar efter en leksak som är tålig som hon kan ha att leka med en stund utan att den ska behöva gå sönder efter 5 min.
Om du har tips på tåliga tuggben i lite större storlek, typ för hund på 20-25kg så uppskattats även det! ☺️