Hundvakt pris?
Hej! Jag är hundvakt åt en valp på tre månader mellan 7-18, hur mycket ska man ta betalt per dag?
#0: Har inte du och hundägaren redan bestämt det innan valpen lämnades hos dig?
// Harley
#0: Hör efter med hunddagis eller liknande vad de tar så kanske du får en uppfattning om hur det värderas.
#2: fast hunddagis betalar försäkring, hyra, skatt osv. Så det visar inte mycket egentligen. 300kr skulle jag säga, max. .inst 150.
#3: Jag förutsätter att inte #0 bryter mot några lagar heller. 🙂 300 om dagen gissar jag är betydligt mer än de flesta betalar för hunddagis. Eller är 6.000 kronor i månaden vanligt?
#3: Jag tror att 7 till 18 är längre tid än de flesta har sina hundar på dagis. I alla fall de jag känner till.
Omkring 3500 kr/månad brukar det gå på men då är det också strikta tider.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Kan bara säga vad jag tar på mitt dagis i hemmiljö.
3100 heltid.
2100 halvtid max 10 dagar /månad
En dag för ej inskriven hund 350 kr.
Jag har öppet 06-18. Men första hunden kommer ca 05:40.
Är väldigt flexibel med tiderna.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
#7: Vilket jättejobb det låter som. 🙂 Hoppas du trivs.
Små valpar är ofta inte välkommna på hunddagis och innebär mycket mer jobb än en vuxen hund. Den ska uppfostras, rumsrenhetstränas, behöver hållas under ständig uppsikt och det är långa dagar. Det bli hundvakten som kommer göra det mesta jobbet när valpen växer upp.
Eftersom det frågas efter lön per dag antog jag att det inte gällde alla dagar som när man har heltidsplats på dagis. Är det heltid så blir ts uppbunden lång tid framåt och mycket fritid förloras.
Kostar en dagisplats 3500 får man ju ta lite mindre. Men personligen skulle jag hellre välja dagmatte framför dagis för då får hunden all uppmärksamhet.
Sen att jag inte förstår varför man skaffar valp när man inte själv har tid till den är en annan femma.
Tjänar man under en viss summa har jag för mig att man inte behöver skatta.
Viktigt att skriva papper på lön och ansvarsförklaring.
#8: mycket jobb. Men är väldigt noga med att hålla det litet och lugnt. Inga boxar. Utan alla hundar är familjemedlemmar. Hämtar barn i skolan, åker båt ut till stugan, utflykter i skogen. Alla hundar får sitt. Många vill inte åka hem. De får all min uppmärksamhet
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Jag tog hundra kronor per dag. 200 per heldygn om den sov över. Var alltid överens med ägarna innan jag började som hundvakt. En del ägare ville betala mer men jag tycker att eftersom jag inte kan erbjuda samma försäkring, utbildning osv som ett hunddagis var 100 kr en bra kompromiss.
#10 Vad trevligt det låter. Kanske jag skulle kunna göra också om jag flyttar till hus. Hur många hundar har du? Vad är lagom liksom för att hålla det på den nivå du vill ha det?
#12: trevligt men mycket jobb.
Utbildning, godkänt från länsstyrelsen och kommun. Jag som ensam får ha max 10 hundar.
Jag föredrar att ha mellan 6-8 hundar. Beror på vilka jag har
…………………………………..
Tack för svar. 🙂