Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 547 ggr
Mitchika
2021-11-20 18:59
9

Omvänd byteshandel?

Everest har fått leka lite med en tennisboll idag och självklart har han in den under sängen så att den försvinner och jag får krypa in och leta. Det ledde till att jag hittade den saknade gröna strumpan som jag letat efter bakom en av lådorna därunder! En riktigt trevlig överraskning. 😀

När jag kom fram från under sängen skakade jag bort lite hundhår och damm från strumpan innan jag lade ifrån mig den på golvet temporärt och sen gjorde jag samma sak med bollen, ivrigt iakttagen av Everest som ville ha sin boll tillbaka.

Jag tyckte att Everest hade lekt tillräckligt med bollen för stunden, så jag höll den emot mig och sa att det räcker med bollek nu. Everests respons? Han tittade på mig, tittade på bollen och sen tog han omedelbart upp strumpan från golvet och höll fram den mot mig.

Strumpan mot bollen, omvänd byteshandel. Ja, vad gör man? Jag tog strumpan och gav honom bollen. Nu har vi något nytt att leka med och träna på!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

• Redigerat 2021-11-20 19:07 av Mitchika
Lona
2021-11-20 19:41
6

Ungefär som min förra labbe Posh, han kom in med sin mjukisleksak när jag satt på toa, lade den i mitt knä - och försvann glatt med toarullen i munnen. 😆😁

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Tismon]
2021-11-20 19:47
1

#1: Han tyckte inte att du skulle torka dig 😂

• Redigerat 2021-11-20 19:48 av [Tismon]
Mitchika
2021-11-20 20:00
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Haha, men gud! 😂

Everest gillar också toarullar, men bara "tomma" såna som han kan sno och slita sönder samt delvis äta upp…

Han gillar också badkaret och borstar, så när jag höll på att göra rent badrummet för ett par dagar sedan kom han in efter att han tyckte jag varit därinne för länge, dök in i badkaret och utforskade lite innan han plockade upp borsten och frågade om han fick gå iväg med den och behålla den.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Herveaux
2021-11-20 20:48
1

#1: Haha! 😆

#3: Aww! 😘

// Harley

Karmatarerskanise
2021-11-22 15:04
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Smarta hundar :)
Min smyger in och stjäl dassarullar när jag är i badkaret!

[Tismon]
2021-11-22 15:34
0

#5: Hahahaha, ja det är ju en sorts berikning 😁