Mina hundar ..DĂ„ och Nu..đ
Jag har haft hundar i hela mitt liv. NÀr jag vÀxte upp hade min bror Siberian Husky, han körde spann med dem, och nÀr jag fyllde 16 fick jag min första "egna" hund.
Han hette Chico och var en korsning mellan IrlÀndsk och Gordon setter. Sedan dss har jag haft hundar, vi har jhaft uppemor 4 stycken vuxna Ät gÄngen.
1991 köpte vi vÄr första Bearded Collie. Ceasar som han hette, var en mycket stor beardis, han var efter de skotska ursprungslinjerna. Han vÀgde 39 kg, muskler, och hade en mankhöjd pÄ 63 cm. Domarna, som hade jobbat ett tag var lyriska, de nyare tyckte han var alldeles för stor. Enligt dagens mÄtt var Ceasar en jÀtte.
Idag har jag kvar en beardis, han Àr 11 Är gammal och fortfarande pigg för sin Älder :)
Vi har Àven en Chihuahua hÀr hemma, en kille pÄ 1,5 Är som skall bli assistans/terapi hund.
Ăldsta sonen och Ă€ldsta dottern, som har flyttat hemifrĂ„n, har ocksĂ„ hundar. Ăldsta sonen har en Chihuahuamix och dottern har 2 Chihuahua (bĂ„da med stamtavla) och en Welsh Springer Spaniel.
TÀnkte jag skulle dela med mig lite av bilder i trÄden. Bilder bÄde pÄ mina nuvarande hundar, hundar i min nÀrhet och Àven mina Ànglahundar.
Idag har jag ju snusat valpmage, och bara varit lycklig đFick finfrĂ€mmande.
Den lilla hjÀrtekrossaren till höger i bilden Àr min Àldsta dotters nytillskott. Den till vÀnster Àr hans halvsyster som Àr en vecka Àldre. Hon var med min dotter idag dÄ matten mÄste Äka ivÀg en svÀng.
Min Ànglahund. "Pirri" (Pilfrost Biddy-Biddy)
Min Àlskade Pirri. Han blev bara 1,5 Är.

- Redigerat 2022-09-06 12:01 av Draken
Fina hundar :)
#3: Tack đ
Chico och Ceasar, kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjÀrta. SÄ ocksÄ Pirri som jag inte fick behÄlla sÄ lÀnge .
- Redigerat 2022-09-06 12:02 av Draken