Hundar iFokus

Hundar

Etiketterraserhund
Läst 1166 ggr
Agnes.Pärlor
1

Favoritras?

Har ni någon favoritras här i hundvärlden? I sådana fall vilken? Jag börjar med min favorit: Golden retriever.
😊😎

Tarotstollan
2

Schipperke.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Agnes.Pärlor
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 åh dom var ju söta! 😀 kom på nu att det kanske är bra om man lägger in en bild på sin favoritras. Så här kommer Maja vår golden retriever.

Mitchika
1

Golden Retriever här också. 😁🥰

Jag har bara bilder på min fula Golden-mix på den här datorn, så det får duga. Bilden ovan togs av Namiko och det är min favoritbild på honom!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

• Redigerat 2021-09-21 23:57 av Mitchika
Zadeira
3

Engelsk cocker spaniel.

Emo
0

Rottweiler. Här är Shelly. Hon var min första rottis. Nelly är min tredje. Shelly kunde apportera det mesta. Det var så roligt att visa att hon kunde apportera wienerkorv utan att skada den.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Lona
0

Cairnterrier fast jag får förstås säga labrador också. ❤️
Cairn är verkligen "Världens bästa kompis"!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Agnes.Pärlor
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Sådana trevliga raser! Jag kom på nu att alla kanske inte har den ras som är ens favorit. Så man får lägga in en bild på sin älskade vovve istället!😁 Här är även bild på vår söta Sammy. När hon tittar TV. Hon är en mix av Golden retriever och vad vi tror är border collie.

Agnes.Pärlor
0

Ni får gärna berätta lite om rasen som är er favorit om ni vill. Eller lite om er hund.😀

Emo
3

Detta är så bra skrivet, så jag kan inte göra det bättre:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Rottweiler

Däremot kan jag tala om att rot är tyska och betyder röd. Många (de flesta hus) i staden , som nu heter Rottweil, var och är kanske fortfarande röda eftersom de byggdes med traktens röda tegelstenar. Weil är den nutida formen av det gamla ordet för by vil, som fortfarande finns i Schweiz i många ortnamn.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Agnes.Pärlor
0

Intressant fakta. Rödby…inte visste jag det.

Nephi
1

Jag är svag för dem flesta vallhundar ☺️
Har just nu en Aussie hemma

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Agnes.Pärlor
0

#11 ❤💖

[Tismon]
0

Jag har ingen favoritras men jag älskar min underbara labradorable Bebbe Bismo ❤️❤️❤️

• Redigerat 2021-09-22 12:55 av [Tismon]
[Tismon]
0

Sen får vi inte glömma min livs kärlek. Min jrt Tyson. Må han vila i frid, förevigt saknad. Min fina grabb 🥺102209.jpg

Agnes.Pärlor
0

#13😍#14Jag har aldrig upplevt smärtan av när ett djur dör. Maja och Sammy är mina första och dom lever inu. Ja, må han vila i frid! 💖

Karmatarerskanise
1

Whippet är favoriten, men även Greyhound, saluki och faraohund.

[Tismon]
0

#15: hehe ja, min labbe är en jättebaby. Fruktansvärt mycket bebis. Men det verkar dina goldens också vara 🥰

Jo det är fruktansvärt när djur går bort. Åt inte på ett år, tappade all aptit. Nu i efterhand är jag bara glad att jag fick spendera de 6 åren jag hade tillsammans med honom, glad att jag fick lära känna honom överhuvudtaget ❤️❤️❤️

• Redigerat 2021-09-22 18:11 av [Tismon]
[Tismon]
1

#16: så söt!

Salukis är sååå fina!

Agnes.Pärlor
0

#17 Dom kan absolut bete sig som jätte bebisar. 😀Sammy är vääldigt kärlekstörstande och tittar man på henne på fel sätt ser hon skräckslagen ut. Maja är envis som en åsna. Man kan stå där och skrika sig hes medan Maja lungt gnager vidare på sin pinne. Det låter förfärligt att tappa aptiten. Jag hoppas att jag får spendera många år till med mina godingar.❤💖

Dagnykatt
0

Har weimaran på min framtida wishlist!

hemul
1

#3 Han är inte alls ful. Jättefin ju! 🥰

Magrat
1

Borzoi, alla dagar i veckan
På bilden Ivana och Chayka, Ivana var min första egna hund, och Chayka är en rysk import som tillhör vår gammeltants uppfödare.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Agnes.Pärlor
0

#22 fina! Den vita skulle kunna likna Sammy om man gjorde henne mindre tjock och gav henne längre ben. Och en ännu längre och spissigare näsa än hon har nu.😀😁

flocken
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag har faktiskt ingen favorit ras. Kan nästan bli lite avundsjuk på de som hittat sin ras.
Jag älskar taxar, vinthundar, mastiffer, bullhundar. Men inget som passar mitt liv just nu.
Har faktiskt bara haft blandraser.
Har just nu en bordercollie /aussie på 2 år. Han passar mig perfekt. Så smart och klok.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Herveaux
0

Jag håller med flocken. Jag har flera raser som jag tycker om och någon gång skulle vilja dela livet med men jag känner inte att jag har hittat min absoluta favorit ännu. På listan finns främst vinthundar, urhundar och molosser.
Den individ som jag har klickat absolut bäst med var min skotska hjorthund. 🧡

// Harley

Agnes.Pärlor
0

#24 är inte bordercollies kända för att vara typ "smarta" eller är jag helt ute och cyklar där.🤔 Jag lär mig nya raser hela tiden här ju! Kollade upp skotsk hjorthund, och det var en stor sak i mina ögon! Maja och Sammy är mina första hundar ( är bara ett barn ännu). Så vet inte om jag ändrar favoritras i framtiden.

Lona
0

#24: Är han redan två år?! 😲 ❤️🐾

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

flocken
0

#26: jo de är de. Han är 75%border. Men alldeles för stor, 33 kg.
Att det blev just denna hund är för att min man gått i samma klass som uppfödaren o jag har oxå känt honom o hans föräldrar sen jag var liten. Så kändes tryggt

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
1

#27: japp. Fick ju nyss hem honom.

…………………………………..

Agnes.Pärlor
0

#28 Ok. Sammy vet vi inte hur mycket bordercollie det är i. Hon är en räddningshund såldes som golden retriever. Hon väger 25kg.

houndish
0

Efter att vi skaffat vår borzoi måste jag väl erkänna att det utvecklats till att bli min favoritras. Från att ha varit en människa som starkt föredragit väldigt korthåriga bruksraser kan jag nu inte föreställa mig livet utan en zoi.
Min flicka ställer i alla fall upp på att köra lite lydnad, agilityträning och spår… om hon känner för att vara snäll och får riktigt bra betalt för det.

hemul
0

Berner Sennen. Men p.g.a. rassjukdomarna blir det aldrig någon mer. Men det är min idalhund, så är det.

• Redigerat 2021-10-14 20:32 av hemul
Agnes.Pärlor
0

#32 Dom är fina! Gillar stora hundar. Men dom har väl rätt lätt till cancer bland annat. Och vanligtis så lever dom ett för kort hundliv, anser jag. Lär mig nya raser hela tiden! 🙂

hemul
0

Jupp. I stort sett alla får cancer. Min med. Han blev 6 och trekvarts år. Medelåldern idag är 6 år. Sen är det ju de vanliga ledproblemen hos stora raser. Helt sjukt vad de gjort med många fina raser.

Gillar också stora. Men fr.a. är mentaliteten så bra - för mig. Busiga och glada, fullt sprut när tillfälle ges, men kräver egentligen ingenting, är nöjda bara de får vara med. Så väldigt lätt ras. Alla aktiviteter bellönas med en togglad hund, men en vecka i soffan bestraffas inte med en jobbig hund. Väldigt vänliga både mot djur och människor också, men undantag finns säkert.

• Redigerat 2021-10-14 21:22 av hemul
Agnes.Pärlor
2

#34 Ja tänk vad människan gör. Avlar djur så att dom inte kan andas och med så grunda ögonhålor att det ser ut som om innehållet ska falla ut. Man kan inte tro att mopsen är släkt med vargen. Även om jag kan tycka mopsar är otroligt söta. Det är ändå mest synd om djuren.