Hundar iFokus

Hundar

Etiketterhund09-sällskapshundarhundköp
Läst 652 ggr
fredrikh261
2021-09-18 13:39
0

Omplacering Boxer

Hej !

Jag går i tankarna om att omplacera min 8,5 åriga boxer och är verkligen vilsen.

Jag har ett hus , en son , fulltidsjobb och ett deltidsjobb som musiker och känner verkligen att min hund kommer i kläm för mina prioriteringar och livet har helt enkelt förändrats mycket sen jag skaffade honom.
Jag har pratat med kenneln jag köpte han av och dem tar emot han med öppna armar men kommer senare omplacera han.

Nu har det gått så långt att min två åriga son börjat fästa sig vid han och kallar han vid hans namn vilket gör hela saken svårare då min son kommer sakna han också men antagligen glömma han snabbare än mig då han är så ung.
Jag har frågat familjemedlemmar,grannar och vänner om hjälp eller avlastning då han är en väldigt lätt hund att ha och göra med men ingen kan ställa upp.

Vad skall jag göra ?
är omplacering enda vägen ?? Känns sjukt jobbigt !

Mitchika
2021-09-18 13:57
2

Har du Facebook eller kan du tänka dig skaffa? Dom flesta ställen verkar ha olika hundpassningsgrupper och hundrastningsgrupper och åtminstone där jag bor verkar folk nästan stå i kö för att få en hund att passa om dagarna, ha på deltid, ta med ut på långpromenad eller en vända i joggingspåret. Lite beroende på ens förutsättningar givetvis.

Det finns många som vill ha hund i sitt liv, men som av olika anledningar inte kan skaffa en själv och då är det underbart att ha en hund i sitt liv på ett hörn.

Kan det vara ett alternativ om det känns för jobbigt att omplacera honom?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

Karmatarerskanise
2021-09-18 14:58
3

Som skrivet ovan finns det grupper på facebook var man kan söka dagmatte. Det är något du borde prova.

Det förtjänar både ditt barn och er hund som är ganska gammal.

Istället för att omplacera hunden borde du välja att prioritera den framför annat. Den har begränsad tid i livet.

Jag vet inte om du uttryckte dig fel. För skaffar man en hund ska den vara prioriterad hela dess liv.

fredrikh261
2021-09-18 18:18
2

#2: Vilka sidor är det du hänvisar till?

Det du uttrycker är en högst personlig åsikt, jag förstod att sånt skulle komma utav mitt meddelande.
Samtidigt som jag förstår dig och en gång i tiden hade jag hållit med dig så kan livet förändras.
Ens hund förtjänar det bästa livet och när man är ensamstående pappa med två jobb så kan jag med handen på hjärtat inte påstå att jag ger han det livet längre därav skriver jag här.
Söker inte efter förståelse eller personliga åsikter. jag söker en lösning.

fredrikh261
2021-09-18 18:22
2

#1: Detta hade verkligen vart en bra lösning , jag får undersöka vad det finns för sidor på Facebook. Tack !

Karmatarerskanise
2021-09-19 09:39
0

#3: vilka grupper beror på var du bor. Testa tex "hundpassning i "staden var du bor"