Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 1160 ggr
Xiox
0

Problem med att klippa klorna!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våran hund Rico, är Livrädd för att klippa klorna, han skakar jätte mycket, och drar tassarna åt sig, han gillar inte att man rör han tassar eller naglar, hur ska man göra, för att han inte ska tycka att det är läskigt?

Tacksam för svar! :)

SparklingTindra
0

Ni kan juh träna varje dag genom att t.ex. ta en tass i handen och stryka över den några gånger. Det kan ju vara bra om han t.ex. kan "tack" så är det lättare att få tag i tassen på ett inte så stressande sätt. Sen kan ni träna honom vid att klippa bara en klo en dag och sen nästa dag ta en annan klo o.s.v.

Xiox
0

Han kan redan " vacker tass" fast han gillar inte att man rör tassen,

blackangel
0

Samma här med min Gucci blir helt hysterisk bara man rör hans tassar, tråkigt:(

SparklingTindra
0

Men träna då att hålla kvar tassen ett tag och sen klappar du på den. Då vänjer han ju sig vid att ni rör vid tassen utan att det är något obehag. =)

bastard
0

Håll på mkt med tassarna! Alltså undersök, kolla att inget är emellan trampdynorna, torka dem o sånt där vardagligt..?

blackangel
0

Jag har verkligen provat men han verkar vara hemskt kittlig hehe

Xiox
0

Jag tror också våran hund är väldigt kittlen?

Xiox
0

Jag tror också våran hund är väldigt kittlen?

lena1
0

mm men sitt på golvet när du ändå kollar på tv,och rör vid tassarna ta på klorna utan att klippa dom ska du se att det släpper,ta en tass då och då liksom bara för att låtsas kolla, och beröm alltid så har du snart problemet löst,

[Linsenhejhej]
0

Jag har klippt hans kloir nu Malin, inga problem, fast han skakade som en massagestol!

lena1
0

lisen.. men det kan du nonchalera bara tyck inte synd eller så för då spär du bara på rädslan,utan ta det bara som vilken normal sak som helst…

trocadero
0

Du kan ju testa att försöka distrahera hunden med godis också. Att nån matar hunden med massor av gott medans den andre klipper klorna. Eller att belöna med godis efter varje klippt klo.

SparklingTindra
0

Dessutom så kan man göra det efter att ha t.ex. varit på långpromenad med honom. Då är han nog lite lugnare.

blackangel
0

hmm han e aldrig lugn gapskratt hare damp tro jag hehe

kerstinjoh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Elins magi fungerar på Alfons.

Xiox
0

Varför måste du visa bilder på Alfons? fattar du inte att jag viill ha han? XD (A)