Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 722 ggr
YvonneW
0

Ny här

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Börjar med en liten presentation, då jag inte varit på den här sidan tidigare. Har en rottistik på 8 år som heter Wilma, ja inte i stamtavlan. Jag och min man tog över henne när hon var två år. Vi hyr en gård på landet och har nära till skog och mark. Dessutom bor här ett flertal katter.

De flesta som bor häromkring sköter sina hundar jättebra, men det finns också dom som håller sina hundar på ett sådant sätt att jag blir illa till mods. Tänker då främst på dom som har jakthundar och låter dem stå i en hundgård dagarna i ända (kanske också om nätterna, det vet jag inte). Att hundarna inte trivs är uppenbart då dom skäller och försöker ta sig ut. Jag tycker så innerligt synd om dessa hundar. Deras skall hörs vida omkring.

Kanske har den här frågan redan varit uppe till diskussion?

Karmatarerskanise
0

Välkommen hit :)

Xiox
0

Välkommen hit, vilken fin hund du har =)

lena1
0

välkommen ska du vara ;-)…vilken jättefin hund du har:-)

[Vargnatt-]
0

välkommen :)

SaraC
0

Välkommen! Hoppas du ska trivas!

Själv tycker jag absolut att man kan ha hundar i hundgård, OM det sköts på rätt sätt och det låter ju inte som att dessa hundar har allt för roligt om dagarna.. :(

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

Välkommen hit Glad

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

kerstinjoh
0

Välkommen hit till detta glada gäng!

Wilma, vilken goding.

kerstin_70
0

välkommen hit

Zebben
0

Varmt välkommen hit! Skrattande

Har själv två schäfertikar som jag tränar och tävlar en del. Passar en rottistik lite då och då, gillar rasen. Wilma var fin!

AnneN
0

Välkommen =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

nobsan
0

#0 Välkommen säger jag också. Har en hög med glada jakt hundar. I hundgårdar.

YvonneW
0

Tack för era välkomnande ord! Skall kika runt lite på sajten och se vad ni skrivit om. Wilma hälsar! Flört

Rommel
0

Välkommen hit! Hoppas du ska trivas bland oss "tokiga tantisar" och "fasansfulla fjortiisar":-)

Xiox
0

Tokiga tantisar, var det rätta ordet, här inne är tantisarna värst, dom skäller alltid på oss snorisar och retar oss för att vi inte är lika smarta som dom :P

Rommel
0

Hm, det var visst en felbenämning på snorisarna, skulle nog ha kallat dem "snorkiga snorisar"! ´fnyyys`:-)

Xiox
0

*fnyyyyyssss* :P Så får ni heta " tantiga, tönt, tändstickor, trådmonster tantisar" :D (kom inte på längre!:P)

kerstinjoh
0

# 15 snorkiga knäppa snorisar som inte klara sig utan oss förståndiga tantisar!

Rommel
0

#16: Men oooojjjj vad många ord du kan! SkrattandeAnnars brukar snorisar hålla sig til "öh, bah, döh".

blackangel
0

haha ni e för roliga

Xiox
0

#17 vi klarar oss visst utan er Osmarta tantisar ^^ #18 :D Ja, det är klart att jag kan många tantiga tantis , tändisticks ord, dom annvänder ordet " smart" på sig själv, men egentligen så ligger IQ hos mig *stolt :P*

Xiox
0

*putt*

KerstinP
0

Hjärtligt välkommen till oss på hundar. Hoppas du kommer att trivas hos vår lilla familj.