Vad är ecko?
Jag har försökt hitta bilder på både amstaff och Dogo argentino som dem står rätt likt på. Och nu tänkte jag jämföra.. vilken ras är han likast??
Tänk på att ecko bara är 8 månader på bilden och dem andra hundarna är fullvuxna. Så han är ju inte riiktigt fullt uvecklad där. Men var den enda bilden han stod upp ungefärligt som dem. Och man ser hans linjer bäst på den bilden med.
Hitta heller ingen vit amstaff om de inte var blandras:P
Men iaf, vad tycker ni??
Först ut- Dogo Argentino renras och Ecko
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Ecko-grisen är allt en dogo!!! Finns ingen tvekan.
har du någon aning om hur syskonen blev?
Svårt.. Amstaffen på bilden ser kraftigare ut än dogon och Ecko ser också lite kraftigare ut i kropp och huvud tycker jag. Men i resten av ansiktet, och färgerna såklart, liknar han mest dogon, tycker jag :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tycker han liknar doggon i kroppen men am.staff i huvudet
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Helt klart liknar han mest en Dogo Argentino !
Ja, de var liksom svårt att hitta en bild där dogon faktist hade öronen kvar oh stod i en rätt liknande ställning. Och amstaff är inte lätt att hitta i vit heller, då är det oftast blandras.
Jag kan ju säga att jag själv tycker ecko liknar mest dogon. Kroppen på en dogo är slimad precis som eckos och ecko är 61cm hög, amstaffen blir bara 48cm.
Ecko är nog lite bredare i huvudet än dogon, alltså mer åt amstaff håller. Men helt klart mest lik dogon.
här har vi alla bredvid varandra, hitta en kraftigare dogo.. men tyvärr utan öron. Men kanske går att jämföra bättre nu??
oj, va små bilderna vart.. hum ajja hoppas ni ser:)
kerstin, neeh har inte fått se någon av syskonen.. vet inte ens vart dem är.. eller ja, jag vet att en finns i sthlm en i gbg och en någonstans vid Vara.
En dogo med drag av amstaff. ;) Speciellt i huvudet. Eh ja, utsidan alltså.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Dogo-gris, så söt!
Det är ju alltid skoj att kunna jämnföra med syskon när det gäller blandraser. För man vet aldrig hur lika/olika de är som vuxna.
Den tjejen från Skövde som hade Alfons syster har tyvärr inte hört av sig. Annars hade det varit skoj att se hur hon såg ut. (Skrev om det en gång)
joo jag vet! skulle JÄTTE gärna se dem allihopp. Specielt den helvita tjejen.. hon lär ju se ut som en dogo om hon ser nått ut som ecko:) Men de är nog lite svårt som sagt.. vet inte hur man ska få tag på dem liksom..
Inte ens min uppfödare svarar längre, men tror hon gått igenom en svår period. De stod nått om de på hennes msn en gång.
skrev mail nu till uppfödaren. Får se om hon svarar den här gången:)

Lilla Ecko tycker jag liknar mest en Dogo….. =)
Vad skoj Lisette!!! En nästan-Ecko-gris i min närhet. Vilken var hon på valpbilderna?
Hon bodde iaf någonstans utanför Vara har jag för mig:)
Ser inte bilden.
Säg inget till Lisette, för hon blir så mallig då, men jag tycker att grisen är finare.
Sådär då??
hihi, de tycker jag med
Javisst är han finare! Ärligt!!!!!
hihi, ni är la för goa:P De var ju därför jag valde just honom i kullen, för att jag visste han hade/skulle få snyggast utseende;)
Ecko-magen var vad du föll för!

han ser ut som en Dogo men samtidigt som en amstaff

Neeh de vet jag:) Men försökte hitta så överens stämmande som möjligt i posen:P
Sådär då!
Om vi säger såhär då, dogon är jäkligt lik amstaff och tvärtom. Så rätt svårt kanske att klassa honom efter en specifik. Men höjden är iaf efter dogon och endel till sättet. Även färgerna och lite av huvudet är dogo enligt mig. Men så har han ju även liten del av amstaff i huvudet:P haha, de lät bra:P
En sak är säker. Ecko-grisen har helt underbara ansiktsuttryck.

Syns ju helt klart att han är doggo/nånting ;D Att du inte hittar någon vit amstaff beror nog på att det inte är önskvärt med mer än 30% vitt (är inte säker på siffran) enligt rasstandarden. Sen att dom är otroligt vackra (iaf enligt mig) är en annan sak.
Neh, de vet jag.. därför jag sa de, att dem flesta är blandras ifall dem är vita:) Om dem är mer än 40% vita (kan vara 30% me) så får dem inte ställas ut.
Likadant med dogon, om dem inte är helvita får dem inte ställas ut.. tvärtmot alltså.
Här kommer en bild på eckos mamma med som jag fick nyss:) Hon är lite mindre:)

Färg: Alla färger i enfärgat, flerfärgat eller fläckigt är tillåtna utom helvitt. Mer än 80% vitt, svart mer rödgula teckan (black/tan) eller leverfärgat skall ej uppmuntras.
taget direkt ur rasstandarden på rasklubbens hemsida
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

oj det var ju lite skillnad :P Jag och siffror…

Väldans fin är han iaf :)
haha.. jaja, men nästan;P inte så viktigt för mig, tänker inte ställa ut iaf:)
tack så mycket Raja:)
Ja de var dem verkligen:) hehe.. fast är väl amstaffen som lyser igenom då.
# 36 Vilka fina vovvar. Men Ecko är och förblir en äkta Ecko-gris.
En gosesöt Ecko-gris!
Tycker juh helt klart han är mest lik en dogo.
Snygg som tusan vilket fall som helst :P
PUDDING!!!!
Hehe.. Ecko tackar och bugar..
*viskar* Men jag vet iaf en lika snygg kille i din ägo:D
De är så svårt att bedömma vad blandisar liknar IBLAND :D
Här är foto på min Tyson.
Jag hör ofta
DOGO ARGENTINO: med färg. HAHA
BOXER: för han har juh boxer färger ?! (dah finns väll fler tigrerade raser ;) )
AM BULLDOG: Unghund då ?! Men han är juh 5 så han borde vara färdig :D
AM STAFF: Fast för hög.
PITBULL: fast för hög
Själv säger jag boxer/amstaff när någon frågar för de e de jag misstänkt från början. Fick honom när han va 10 månader.
#42 hihi Tack :P
Fast jag tror fortfarande att han tillhör Eckos Dogo klan! sådäså.. annars kan han väl inte vara så snygg heller!;D
Fast jag hör ofta Pitbull dock.. vet inte riktigt vart de kommer ifrån.
Annars får jag faktist höra mycket äldre som säger "åh vilken gullig gris!" men ecko är ju van så:P
kan tillägga att han är ca 62 hög om jag inte minns fel och sist jag vägde honom vägde han 35 kilo.
Han e bara liiite tung *dah*
och se, han har också dem där ökända fläckarna i huden:) hehe.. och tycker han är lite lik eckos syster, om du kollar längre upp i tråden. Självklart är han en dogo:P
#47 Ecko är 61cm hög och väger bara 27 sist jag vägde. men han är ju en liten 1 åring.. så de kommer väl:)
Gris. Fyyy vilka elakingar.
Jo min man jobbade på ett ställe och träffade en dogo han sa att den va så lik.
Sen ler han mycket och de ska juh vara lite speciellt för dogosar.
Ja dalmantiner också. haha men de hoppas jag inte han är (hoppas ingen tar illa upp) ;)
jo prexis de kommer :P
Tyson fyller 5 år nu i dec
Haha.. är de vanligt för dogo att le? jaha där ser man.. ännu ett tecken på att ecko är dogo ända in i tåspettsen då..
äsch då.. alla kallar honom ju dogogris här inne, så han tar inte illa upp;)
Ja de skulle väl vara kerstin då. me alfons som är pitbull/dalmatin vet du;P
Dom e söta att titta på men inget jag vill ha själv :P
Jo jag har hört att dom ler. Hoppas inte jag luras nu. haha.
De trista är bara att folk som inte känner honom tror han visar tänderna .. ja du vet.. hehe han visar juh dom men på ett snällt sätt :)
Sen när han vill ha uppmärksamhet eller är skit glad låter han som en ko. han ylar på ett Muuuuuuigt sätt :D
KOOOOKOOOO :D haha.
hahaha sötis :P
Så han låter också så? Då kanske de är något doggit med de :D
Nu ska jag kissa mitt skrälle sen ska jag soooova.
Ska på dop i morgon.
Försöka orka med en mage på 100 kilo.
Bara längtar till bebisen är född.
kram och godnatt
Haha, nu ser han ut såhär.. förstår inte alls, sa ju bara hej!:P
Jaa han låter också.. jag vet inte faktist, kan vara amstaffit me;P Men vi tror på dogo såklart:P
jaa jag ska me gå ut med eckofjärt.. men jag ska visst koka mig lite te och äta någon macka! Har glömt att äta igen:O
Ja just det, du är gravid!:) När kommer den lille då? hoppas inte julafton, måste vara så tråkigt att fylla år då;)
Kram o godnatt!

Ingen av dem! Han är precis som en blandis av de båda borde se ut :)
#56 jag hoppas juh bebis kommer dyp igår ;)
I januari är de dax så vi får se hur länge h*n håller isg inne :P
Mina andra barn är för tidigt födda så vi får se. hehe