Älskar människor...
Ja, har ett litet problem med våran valp - han älskar människor.
Och då menar jag verkligen älskar människor!
Så fort han ser en människa blir han alldeles till sig och ska dit och hälsa.
Han drar och piper som en galning.
Visst är det bra att han inte är rädd för folk, men han måste lära sig att han inte får hälsa på alla.
Plus att han kommer väga en hel del som vuxen.
Vill inte ha en 50kg+ rottweiler som drar i kopplet, har inte mycket att sätta emot då.
Så hur ska jag lära honom att inte dra när han ser människor?
Han träffar människor dagligen (bor i lägenhet med jättetrevliga grannar och hundmänniskor).
Brukar göra så att han sätter sig, men det funkar oftast inte.
Han är lika uppspelt ändå.
Har även försökt avleda honom med något gott (godis), men det bryr han sig inte om heller.
Han är löjligt förtjust i köttbullar, funderar på att göra egna åt honom och testa med och belöna när han fokuserar på mig.
Men är det så lätt när han bara är knappt 5 månader?
Tar emot alla tips ni har! :)

Jag har samma problem med Velvet, eller snarare hade efter som det har blivit bättre med träning. Jag har gjort som så att hon inte får hälsa på alla vi möter då vi är ute, utan bara på folk som vi känner och absolut inte på okända människor och hundar och detta har gett resultat.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Men det är så svårt när främmande människor går rakt fram till hunden och klappar den, en del frågar inte ens om lov…
#3: Det har iaf jag problem med. Alla vet ju att jag har en riktig mördarhund (jovisst serru *skrattar*)! Då törs man ju inte gå fram och hälsa ifall den biter handen av en. 
Visst sneglade han för att kolla vad det var, men han brydde sig inte om det och sen var det full fokus på mig och köttbullen! 
Efter det höll han sig vid min sida hela tiden.
Vilken tur att han är så enormt matglad! :P
Får se hur det funkar dagtid, när han ser människorna bättre.
Men ett litet framsteg iaf! ^_^

Jag har också problem med folk som inte fråga först men säger man att hunden har skabb och att det smittar så fort man ser att de närmar sig så brukar de inte vilja gå fram (hunden behöver inte ha skabb bara för att man säger det)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Haha, ja de har jag verkligen inga problem med längre iaf.. han ser allt för farlig ut?:P Men förut var de många som bara kom fram.. visserligen finns de det fortfarande.. men de brukar vara hundkunniga iaf som räcker fram en hand när ecko iaf är och luktar på deras ben:P
Men jag har faktist inget råd.. ecko är 1 år och "älskar" fortfarande människor. Dock är han ju mestdels rädd för allt och alla lite då och då. Men fortfarande när han har bra dagar kan han bara dra som fan mot en människa för att han tror att alla älskar honom tillbaka.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆