Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 434 ggr
lisette
0

kvalite vs icke kvalite

svägerkan min berättade för mig att det gjorts en studie om vanlig hundmat (från mataffären) var lika bra som hundmat från djuraffären (tex royal). enligt undersökningen var det ingen skillnad på hundmaten, ingen alls…

har ni hört talas om denna undersökning?

jag tror inte på det för fem öre, mina hundar har betydligt finare päls när de får royal än när de får mataffärsmat…

vad tror ni?

smurfan-13
0

Jag har tagit del av en undersökning som gjordes för ganska många år sen nu.

Där testade de ett antal foder (tror det var 20 st) för att se hur näringsvärden & vissa ämnen stämde överens med det som stod på påsen.

I det testet visade det sig att billiga foder från matbutiken var lika bra (eller snarare dåliga) på att ha rätt värden på påsen som de dyrare fodrerna. Vissa foder skillde sig så mkt från vad det stod på påsen att det faktiskt var farligt för en yngre hund att äta dem!!

Så tittar man enligt det testet så är ju billiga & dyra foder lika dåliga, men som du säger ser man ju oftast en stor skillnad på sin hund beroende på vad man ger den för foder!

Faxlin
0

Jag tror också mer på zooaffärs maten än vad jag gör på mataffärs maten. Men vissa gånger visar det sig att hunden funkar bättre på mataffärsmaten än på djuraffärsmaten och då får man köra med det.
Jag tycker man får kolla på individen för att se vad just den mår bäst av.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars