Ritar era hundar
Jag minns nu inte hur länge sedan det var, men jag hade en tråd om det för flera år sen. Jag känner för att rita, så ni som vill, så ritar jag gärna era hundar gratis. Vill man äga bilden och ha det fysiska originalet finns det möjlighet att beställa målningar i vattenfärg, oljepastellkritor, akryl och oljefärg. Det finns också möjlighet att beställa teckningar i både bläck, blyerts och kol. Kan öven rita digitalt. Beställningar kostar och tas via pm. Men ja, här öppet i tråden ritar jag bara för skojs skull :)
- Redigerat 2021-08-16 16:58 av [Tismon]
#3: nej dom är inte förstorA
När Tismon förra gången tog beställningar beställde jag en teckning (betalade) från henne. Den hänger fortfarande på väggen här hemma och är fantastisk, jag tittar på den dagligen och förundras över hur hon fångade min daghund så exakt! Så jag rekommenderar verkligen att beställa av henne!
Kan lägga upp en bild här om det är okej för Tismon.
Amor med sina får 🐶
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Inte hört något så jag antar att det är okej att lägga ut teckningen jag köpte av Tismon för några år sedan, på min daghund. Rekommenderar verkligen henne om ni funderar på att beställa en avbild av er hund.
Sinus, min daghund 2015-2019 (hanär inte död, bara att de flyttade så jag är inte dagmatte längre)
Azzy. Yngsta dotterns terapihund.
Speedy. Min beardedcollie (nerklippt)
#10: Åh tack så jättemycket för alla snälla ord <3 Självklart är det ok att du la ut den, jag uppskattar verkligen det hehe :) Håller på att rita så har inte riktigt hunnit svara ännu hehe
#15: Men vad fin!
#18: Tacck, glad att du gillar den! :)
Jag önskar jag hade bättre pennor tex bläckpennan har väldigt tjock spets och kan då inte göra lika detaljerat såvida jag inte bara gör huvudet. Hoppas dem blir bra ändå haha
Jag känner verkligen för att göra Doris och Knut i vattenfärg men jag har slut på vit färg
- Redigerat 2021-08-18 22:42 av [Tismon]
#21 #22 Vad snyggt 😃
#23 Du får göra det när det passar dig bäst. Du gör det ju trots allt för din egen skull :)
#17: Den blev ju jättebra 😁
Han är alltid såå glad när han får arbeta får, det är det bästa han vet 😊
#19: men gud vad fin! Tack så mycket, det uppskattas!
😍🤩
#16: Men gud vilka små raringar. Älskar mopsar! Vilka himla bra namn också :D
★
#29 Det är mina daghundar 😍
#30: Åhh 😍
★
Gör du hästar också? 🙂🐴
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Min förra labbe Posh ❤️
#32: Yes 🐴 Jag ritar de flesta djur
- Redigerat 2021-08-20 19:38 av [Tismon]
#35: Åh, du får gärna lägga in en tråd på Ridsport.ifokus också! 👍🐴❤️
#36: Ja det kan jag ju! Bra idé 😊
Vilken rolig idé! Skulle bli hemskt glad om du fick lust att rita min lilla Lennart. :)

#43: Så fin! 😍
Varifrån kommer han?
(Jag har ju också en Charlie och en jaktlabbe, min Charlie är dock en terrier. 😃)
#44 Ja visst är han, tack! Han kommer från Perdix gundogs :)
#47: vad är Rut för ras? ☺️
#48: Hon är en Basset fauve de bretagne😊
#49: aha! Aldrig hört eller sett. Jättefin!
#46: visst! Ska först bara hinna npgra bilder här :)
Jag har bara haft sån artblock på sistone. Ursäktar att det dröjer men ingenting av det jag ritar blir jag någorlunda nöjd med. Nåväl, det kommer nog snart haha
Jag har kanskr bidragit till att Tismon haft fullt upp., Jag beställde nämligen tre porträtt på en kompis leonbergers. Ronja vildhönan, Dante gammelman och Saga den saknade.
Ville dela med mig av bilderna (med Tismons godkännande) för att kanske visa fler vad hon kan när hon inte bara skissar för skojsa skull utan lägger ner tid och faktiskt gör det hon är riktigt bra på.
Jag är så nöjd! Tycker de blev jättefina. Men sista betyget kommer när matte och husse får dem, det ska bli en överraskning som tack för deras vänskap och lån av sagda leonbergers.
#53: du är så himla snäll som har så fina ord att säga :) hoppas verkligen att de gillar bilderna!
#53: Vilka snygga bilder 😍
#54: Jag tycker du är så bra på att få fram personligheterna i de olika hundarna. När jag beställde daghunden Sinus för några år sedan blev jag så imponerad av att man såg att det var Sinus, inte bara en cocker spaniel som helst.
Nu med beställningen av dessa hoppades jag på samma sak, att du skulle fånga personligheterna. Och det gör du. Det är något i blicken som direkt säger att det är just "mina" hundar, inte bara avbildade. Du får liksom fram uttrycken i deras ansikten.
Säger det inte bara för att vara snäll heller. Tänke mig en beställning till lite längre fram på mina senaste daghundar Doris och Knut (mopsarna), men det får vänta till i vår om du Tismon fortfarande säljer då.
#56: hehe, jag tror inte jag kan säga tack för mycket!
Nej men att rita är något jag gjort sedan jag var 3 år. Att du är så nöjd med dina bilder säger mig bara att allt arbete bakom det var värt det :) Sedan kan jag ju också nämna att jag misslyckas en del, problemet med bläck är att det inte går att sudda. Mycket har jag slängt. Kollar du noggrannt sedan på bilderna när de kommit fram till dig kan du se ibland vissa linjer och så som inte är helt perfekta. Tyvärr skakar mina händer en del pg a medicinen jag tar. Men alla linjer behöver inte vara helt perfekta heller! Huvudsaken är precis som du säger, att man ser vilken hund det är!
Jag började posta här på forumet av den anledningen att jag ville lära mig mer om att rita hundar. Hundar kan se så olika ut, varje individ har sina egenskaper. Varje ras har sina kännetecken. Jag ritade min egna hund för mycket så det är roligt att teckna andra individer! Istället för att googla och sno bilder därifrån så tyckte jag att det var en mycket bättre idé att fråga om lov här istället.
Återigen tack :) Blicken och personligheten är ju det viktiga. När jag ritar här i forumet, eftersom det inte är beställningar fokuserar jag inte alls så mycket på att det ska måste bli bra eller att jag ska fånga personligheterna. Försöker lära mig mer anatomi, kännetecken mellan raserna osv. I mina beställningarna lägger jag ju tusen gånger mer arbete vakom dem som du säger :)
Jag har tidigare försökt skapa en online audience för att ta emot beställningar för flera år sedan men på de sidorna blev man översvämmad och utkonkurerad. Självklart tar jag alltid beställning, jag tycker det är så himla roligt att min konst gör andra nöjda och sätter ett leende på någons ansikte :) Någongång kanske jag tar mig i kragen och skapar en sida eller något. Men ja, du är alltid välkommen att beställa av mig. Och det är ni andra också självklart!
- Redigerat 2021-10-01 17:27 av [Tismon]
#57: Jag hoppas att om du skjaffar en egen sida, webplats eller liknande så får jag länken! Vill nämligen ha mopsarna också ritade.
#58: visst det kan jag!
Jag hade heller inte planerat avsluta mitt medlemskap här så man kan alltid slänga iväg ett PM
sedan har du min Instagram 😊
#59 Har jag din instagram? Men den har jag helt missat, vilken var det?
#60: svarade dig i pm :)
Tar sån tid för att håller på rita min egna vovvsing. Ska bli födelsedagspresent till min mor. Däremot så har jag förstört bilden med för mycket svärta, jag tror jag är övertrött. Får göra om allt imorgon för bläck går inte att sudda 😭
men vad duktig du är! Ritar du med bläck?!
Jag skissar bilder på hundar, tar sååådan tid. Men är superkul när kroppen inte värker :D har precis börjat leka med vattenfärg är så roligt.
Hur länge har du ritat?
#63: Tack! Ja de senaste inläggen har varit bläck, vilket är super roligt att jobba med för att man kan få så starka kontraster :) Däremot inte lika roligt när man gör misstag och måste skrota hela bilden som jag gjorde precis. Vattenfärg är också trevligt men jag stör mig lite på hur skrynkligt pappret blir… Måste kanske hitta rätt papper haha. Ju mer du tränar ju snabbare tar det, enda anledningen till att dessa senaste bilder tagit så lång tid är pg a detaljarbete. Tidigare bilder är bara skisser och övningar så de tar inte så lång tid :) Jag har ritat sen jag var typ 3 år
- Redigerat 2021-10-06 23:04 av [Tismon]
Jobbat hela dagen för att den måste bli klart till mammas födelsedag. Teckning av min egna vovve, förhoppningsvis blev denna bra haha
- Redigerat 2021-10-06 23:55 av [Tismon]

Blyerts vs bläck
- Redigerat 2021-10-07 20:51 av [Tismon]
Åh så fina! Många i skolan säger att jag är duktig. Men det här var otroligt! Det är ju en själ som överförts på pappret!❤
#68: Tack så hemskt mycket! Rita är det enda jag är bra på haha så det är roligt när andra uppskattar min konst 😊
Verkligen fantastiskt fina. Jag tycker nog mest om att teckna med blyerts. Då går det att sudda!😉
#74: tack :) Haha jo men du får inte i närheten lika stora kontraster! Inte ens med en riktigt mjuk blyerts :) Kol kan ju vara roligt för extra svärta men det smetas ut så himla lätt!
- Redigerat 2021-10-08 10:26 av [Tismon]
#75 Märker när du skriver att jag inte är något teckningsproffs. ;) Blyerts är liksom det jag har till hands. Mitt favorit motiv är nog naturlandskap. Målningar jag sett från 1800/1900 talen. Skulle aldrig ens kunna komma i närheten själv!
#76: Åh naturlandskap är jätteroliga! Förr i tiden hade jag aspirationer att bli miljö concept artist, att designa nya landskap och så för tv spel eller film. Tycler fortfarande det är jättekul :)
#64: förstår det. Tycker ändå det blir rätt starka kontraster (ibland för starka) med skissnings pennorna jag använder (vissa kol vissa inte) 😂 jag börja rita djur porträtt förra vintern men har ritat "vanligt" sens jag kunnat. Vattenfärg så måste man ha tjockt papper och sen tejpa fast kanterna och låta det torka mellan åt har jag fått höra 😁
För mig är det tvärtom, när jag började tog bilder 4h nu när jag utvecklats tar en bild ca 8h om inte mer😅
#77 Ja, jag tycker mycket om naturen. Mamma och pappa har, ända sen jag var bebis. Släpat med mig på mängder av konstutställningar. Vissa extremt långtråkiga när jag var yngre. Men nu brukar jag tycka det är kul.
#78 Vattenfärg! Det är såå irriterande när pappret bucklar sig. 🤪😊
Målning och teckning är inte mitt stora intresse. Men det är ju alltid kul som tids fördriv.😉
Om du vill göra ett försök på lång päls i stormvind så kommer några bilder på Amor från morgonens promenad 😂
#72: Gud så fina dom blev, tack så jätte mycket!😍 Blev sugen på att rita dom själv nu, du har verkligen lyckats fånga deras knasiga personligheter 👏🏻