Vilken hundförsäkring ska man välja?
Ny här och har precis skaffat valp :)
Försöker nu förstå vilken hundförsäkring man ska ha och vad man ska tänka på men känns omöjligt. Vad har ni för försäkring och vad tycker ni om erat försäkringsbolag?
Tack!
Jag fortsatte med Agria och tog över försäkringen från uppfödaren. Köper du valp från uppfödare så brukar det vara bra att fortsätta med den försäkringen dem haft för att få behålla dolda fel.
Agria har funkat toppen för mig :)
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Är supersvårt verkligen!
Vår förra hund var försäkrad i folksam (var det när vi fick henne och hon fick fortsätta livet ut), vår nuvarande är försäkrad i agria (sen uppfödaren) men då priset gått upp nu och blivit väldigt dyr så funderar vi på att byta men det är inte lätt att välja vilken man ska byta till.
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
Är valpen oförsäkrad nu?
#1: Dolda fel-försäkringen är till nytta för uppfödaren, så man kan byta bolag som valpköpare. Säljare är skyldig att ersätta ett dolt fel som upptäcks inom tre år från leveransdagen, oavsett om hunden har en dolda fel-försäkring eller inte.
#0: Vad är det för ras/er? För ras/er som ofta drabbas av tex tandproblem kan det vara bra att ha en försäkring som täcker just tandvård osv.
// Harley
#4: Finns det ens någon försäkring som täcker tandvård (mer än typ tandbrott)?
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#5: Min moster hade antingen en veterinärvårdsförsäkring som även täckte in en del tandrelaterat eller så var det någon form av tilläggsförsäkring. Jag tror det var Agria.
// Harley
Vi har Agria för uppfödaren hade det men tänkte jag skulle jämföra vad som var bäst osv. :)
Kollade på recension av ManyPets vilket verkar bäst, men är väldigt svårt att jämföra som sagt.
#7: jag har manypets. Har använt försäkringen många gånger utan problem. Direktregleringen funkar bra, men det tar väldigt lång tid när man skickar in för reglering i efterhand.
Känner flera som har dom och ingen har haft problem.
Dom har villkor som jag tycker är bra.
Jag har Moderna och har varit jättenöjd men nu senast så höjde de priset rejält - vet inte om det var för att mina hundar är gamla.
Att de är gamla gör ju också att jag inte kan byta försäkring.
#9: alla bolag har höjt/höjer nu. Många skaffade djur nu under pandemin, vilket innebär att fler använder försäkringarna och då höjs det för alla.
Mina hundar har varit försäkrade i Agria från uppfödaren. Men jag har bytt till Dina efter ett tag.
Many Pets sägs att den skall vara bra, men den är så ny, och jag är lite feg, så jag vågar inte riktigt använda dem, trots att de har väldigt bra villkor.
Ja fy vad jobbigt det är! Att begripa föräkringsvillkor är värre än elräkningen. 90% är finstilt - minst.