Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 497 ggr
Ahk1124
0

Dålig i magen

Jag har en havanais som de senaste dagarna har varit väldigt dålig i magen, på dagarna är han nästintill opåverkad av det förutom att han är lös i magen och det rinner lite så jag måste tvätta rumpan flera gånger per dag, men han äter precis som vanligt (alltid varit riktigt matglad) och har inte spytt. På nätterna däremot är han väldigt orolig och vandrar mest bara omkring, han bajsar även små pölar i sovrummet och kan inte komma till ro stackarn. Han fiser även väldigt mycket (vilket han inte gjort tidigare) och det luktar verkligen hemskt. Vad kan detta bero på, och vad kan jag göra för att hjälpa? Det är jobbigt för både mig och honom:(

@NN@
1

Har han fått i sig nåt annat som han inte brukar?

Ge honom skonkost i små portioner så tarmen inte behöver jobba så mycket, samt se till att han dricker. Finns även stabiliserande medicin på apotek man kan testa.
Skulle inget hjälpa eller bli värre så får du prata med vet.

Dagnykatt
0

Du kan även blanda kokt ris i hans mat/eller ge en portion med endast ris. Detta är en budgetvariant och har en absorberande effekt.

Dagnykatt
0

#2: våra kan bli lösa i magen av nya godissorter, speciellt torkade grisöron eller svansar.

Draken
0

Har du bytt foder nyligen, eller gett honom något annat som han inte är van vid ?

Jag har använt Forti Flora på mina när de har haft dålig mage. Jag har även gett kokt torsk blandat med ris, och lite morotspure.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis