Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 3403 ggr
mandymoo
0

Dressyr spray

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Satt och kikade på nätet och hittade denna spray - en dressyr spray som man ska kunna använda att spraya på ställen dit man inte vill att katten eller hunden ska på.

Jag skulle nu inte ens få för mig att prova men blev lite nyfiken - har någon provat sånt här - fungerar det eller?

Skulle ni kunna tänka er att använda en sån spray om den fungerade o ni inte vill att tex hunden ska hoppa upp i en viss fåtölj eller så????

Alex
0

Har ingen erfarenhet av just den, men när Mexx var liten så lånade vi en "fy-spray" av grannen som antagligen smakade illa eller så, för den skulle hindra hunden/katten att tugga där man sprayat. Tyckte dock inte den hjälpte värst bra, bara precis efter man hade sprayat, men det verkade inte sitta i så länge.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

KerstinP
0

Jag har inte provat. Tror inte jag ens kommer att pröva. Dyrt är det säkert också. Det finns ju andra bra sätt att få hunden dit man vill.

mandymoo
0

Den här hittade jag på Tradera (är där lite ofta *ler* o kikar) Dyr var den inte - startbud på 20 kr, ska se vad den slutar på om jag kommer ihåg. Kan vara intressant att se om folk tror på den.

Jag tror nog som Alex skriver att det kanske fungerar direkt efter att man sprayat med att det försvinner snabbt.

KerstinP
0

Jasså var den så billig. Då kanske det är lönt att pröva i alla fall.

Faxlin
0

Jag tror mer på att lära sina hundar var de får vara och inte genom att träna med dem. ;-)
Sedan tror jag som er andra att det är en kortvarig effekt på sådana saker som sprayer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars