Hundar iFokus

Hundar

Etiketter: hälsahund
Läst 453 ggr
Wilola
1

Dagmatte berättade inte att hunden hade kräkts

Jag har tillfällig dagmatte åt min hund då hans vanliga är på semester. När min hund kom hem på kvällen så kräktes han efter kvällspromenaden. Jag berättade det för dagmatte och frågade om han hade kräkts hos henne, då sa hon att han hade kräkts två gånger på eftermiddagen. Jag tycker det är mycket märkligt att inte berätta en sån sak direkt när jag hämtade hunden, eller vad tycker ni?

Herveaux
1

#0: Såna saker tycker jag är självklara att informera hundägaren om. Helst redan innan hunden hämtas av ägaren eller lämnas hem av passaren.

// Harley

Lona
2

Om jag skall vara ärlig så vet jag faktiskt inte om jag hade tänkt på att nämna det för mina daghundars ägare.
Iofs känner jag både hundarna och deras matte väldigt väl och vet att hon själv inte skulle brytt sig så värst, förutsatt att hunden mådde bra för övrigt och det var en "enkel" spya - och det inte var fler av hundarna som hade kräkts.

Hade jag däremot passat en mer okänd hund så hade jag säkerligen berättat det för ägaren, dessutom hållit hunden under lite extra uppsikt.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Mitchika
2

Jo, det är extremt märkligt i mina ögon och det hade fått mig att dra mig från att vilja låta den personen passa min hund igen. Jag vill veta allt som har hänt under dagen som är utöver det vanliga och att kräkas två gånger hör definitivt till det tycker jag.

Att kräkas en gång är inte speciellt märkligt eller behöver betyda något, men nu är hunden uppe i tre gånger på ett dygn och det skulle definitivt få mig att höja ögonbrynen och vara på alerten. Det måste inte betyda något, men jag skulle bli lite orolig och hunden borde hållas under uppsikt. Vilket du inte hade vetat om och kunnat göra om inte dagmatten till slut talat om att hunden redan kräkts två gånger tidigare.

Så det hade jag reagerat väldigt negativt på och sen kan ju den dagmatten räkna med att bli korsförhörd ordentligt av mig nästa gång jag hämtar upp hunden. Om att kräkas två gånger inte räknas som något värt att nämna vid upphämtning, vad annat kan dagmatten ifråga tycka inte är speciellt viktigt att tala om?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Dagnykatt
0

Kan du inflika frågan åt personen och fråga varför hon inte berättade? Efter detta kan du sedan besluta vad du anser om hennes omvårdnad. Det kan ju hända att hon bara inte tänkte på det och i övrigt tar väl hand om hunden.
Jag kan hålla med om att det är konstigt att inte nämna det för ägaren, men det händer att hundar spyr ibland men det brukar oftast vara ofarligt. Det kan hända att även jag hade glömt bort det på eftermiddagen om hunden spytt på förmiddagen.

Draken
1

Jag tycker det är märkligt att hon inte sa något. Jag skulle ha berättat för matten att hunden hade käkts.

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis

[Tismon]
1

Ja det är lite konstigt att man inte blir informerad om det. Däremot så kan det vara en sån simpel sak som att hundpassaren inte tänkte på att nämna det, det behöver inte vara något illa menat och personen behöver inte vara en dålig passare för det. Kanske gör upp för de hundpassare du har om regler och förväntningar. Ibland kan en sån simpel sak som kommunikation göra stor skillnad :)