Hundar iFokus

Hundar

Etiketter: skaffa-hundhundsport-och-aktiviteter
LĂ€st 510 ggr
Karmatarerskanise
2

Blivande AgilitystjÀrna?

Logga in pÄ Facebook för att börja dela och ta kontakt med vÀnner, familj och andra som du kÀnner.
Herveaux
1

#0: Men plutten dĂ„! 😂

// Harley

Karmatarerskanise
0

#1: skrattar varje gĂ„ng jag ser den đŸ€Ł

Elsis matte
3

UrsĂ€kta att jag Ă€r en partypooper, men jag blev tvĂ€rtom ursinnig pĂ„ en Ă€gare som först tvingar en valp genom en agilitybana med koppel och sedan bara lĂ„ter den hĂ€nga kvar för komisk effekt fast man ser hur dess ögon ber om hjĂ€lp. Är sĂ„ less pĂ„ "roliga" videos pĂ„ djur dĂ€r Ă€garna arrangerar saker sĂ„ att de ska ramla eller bli rĂ€dda, eller lĂ„ter bli att hjĂ€lpa sitt djur i knipa, bara skrattar och filmar.

Mitchika
3

#3: Jag vet att det Àr dÄlig kvalité pÄ videon, men jag tycker det ser ut som om valpen har kopplet i munnen och att dom leker. AlltsÄ, Àgaren anvÀnder dragkampslek för att ta valpen igenom slalompinnarna pÄ ett positivt och kul sÀtt.

Sen sÄ tror jag inte att avsikten var att dra omkull valpen. Den Àr helt fokuserad pÄ att dra i kopplet och dÀrmed snubblar den pÄ hindret.

Jag Àr en sÄn Àgare som inte springer och hjÀlper min valp/hund sÄ fort den fÄr problem eller nÄgot hÀnder. Jag tror pÄ att avvakta och bara hjÀlpa till nÀr det verkligen behövs sÄ att hunden kan lÀra sig att ta sig ur problematiska situationer sjÀlv och inte konstant förvÀnta sig hjÀlp. Jag tror att sÄnt stÀrker sjÀlvförtroendet.

Kan den inte eller blir den upprörd, rÀdd eller skrÀmd sÄ hjÀlper jag den givetvis omedelbart, men jag tycker inte valpen i videon ser ut att vara det och den verkar lyckas ta sig loss pÄ egen tass.

SajtvĂ€rd för PokĂ©mon iFokus och The Sims iFokus đŸș

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

• Redigerat 2021-08-01 18:25 av Mitchika
Namiko
3

#3: Ber om hjÀlp? Jag tycker valpen ser vÀldigt lugn och avslappnad ut. Jag sÄg inget tvÄng nÄgonstans och nÀr den ramlat sÄ stannar den upp för att ta in situationen innan den tog sig ur den pÄ egen hand. Tvivlar pÄ att det var planerat att valpen skulle vara sÄ fokuserad pÄ kopplet att den inte sÄg hindret. Man kan till och med se att kopplet inte var strÀckt nÀr den kom fram till hindret sÄ det finns verkligen inget tvÄng dÀr.

Om slalombanan var tvÄng sÄ undrar jag hur man ska kunna gÄ ut med hundar i koppel över huvud taget för det var inte mer tvÄng Àn en koppelpromenad. Valpen följde lugnt med för att den ville leka med kopplet.

Jag Àr emot samma typ av videor som dig, men jag tycker det Àr tydligt att det hÀr inte Àr en av dom. Det Àr bra att lÀra hundar att dom kan ta sig ur knepiga situationer pÄ egen tass sÄ dom inte blir beroende av att fÄ hjÀlp för minsta lilla och det hÀr Àr en bra situation att trÀna det i. Det hjÀlper dom att bygga upp sitt sjÀlvförtroende och bli mer sjÀlvstÀndiga.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Karmatarerskanise
2

#3: att lÄta en hund reda ut ofarliga situationer som inte gör ont Àr bara bra. Ser inget dÄligt med videon. Och vad vi ser pÄ videon Àr slalom och ett hinder, inte en agilitybana.

SÄ din reaktion Àr verkligen överdriven.

Draken
0

#0: Men huga liten dĂ„ 😂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. LÄnghÄrig Chihuahua

Kennel Teiashis