Noahs öronmärkning..
Ursäkta för de dåliga bilderna men jag har inga bättre…
jättesvårt att se på bild,men ta ett förstorings glas om du inte ser det så går det säkert….har du stamtavla så syns det ju där
Vi har ingen stamtavla då vi fick honom av en granne som inte hade tid med honom. Han är en hittehund, men de på ett "hundhem" har inte heller kunnat tyda den..
men testa förstoringsglas….

Prova med att gnugga siffrorna med en trasa med kallt vatten ta sedan en ficklampa och lys igenom örat från baksidan. Det brukar gå lättare att tyda tecknen då eftersom blodkärlen drar i hop sig.
Roger
#5 - ska testa förstoringsglas. :D
#6 - Nej, det gick tyvärr inte att tyda det bättre på det sättet.. Han har så "tjocka" öron.
A (otydlig siffra?) 7056 Kan det stämma kanske..?
Har ni inga papper från när han märktes, eller en stamtavla där det står?
A, nån siffra, 7056 får jag det också till
Siffran jag inte vet riktigt kan vara en 8 kanske?
#9 Ja, 8 eller 0 skulle jag tippa på, den ser liksom lite rund ut..
När du kommit fram till va de är för siffror så kan du ringa till Svenska Kennelklubbens hundregister å fråga vilken hund det numret tillhör så får du veta om det är din vovve :)
#10Jo tycker den ser runt ut men samtidigt ser den inte likadan ut som den 0 jag tycker mig se efter 7an:)
Kan man inte åka in någonstans och kolla öronmärkningen?
den första tror jag kan vara en 5a,6a eller 8a tycker jag, men resten ser ut som 87056

Tycker det ser ut som A87056
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#15 jag har ingen större koll på öronmärkningar, men är det alltid en bokstav i början? märks dom efter något visst bokstavs och siffersystem?

#16 de märks alltid med en bokstav i början som följs av 5 siffror, vilka dessa siffror och bokstäver blir är lite slumpartat eftersom att det är förtryckta blanketter som fylls i hos den som märker och man då märker med den bokstav och siffrorna som finns förtryckt av SKK på blanketten.
_**/Mvh Anne
#17 okej, tack för förklaringen. håller med då att det ser ut som ett A.
Jag tror det kan vara **A87056 också.. Men någon som vet vilket nummer det är till Svenska Kennelklubbens hundregister?
**

Alla nummer till SKK finns här http://www.skk.se/adress/adress.htm
_**/Mvh Anne

Det borde ju gå att söka på de nr det ser ut att vara här: http://kennet.skk.se/hunddata/
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

207035…. eller?