Hundar iFokus

Hundar

Etikett: beteende
Läst 418 ggr
kitte94
0

Golvkänslig hund och strumpor

I juli ska jag åka till min bror och då ska hunden såklart få följa med. Jag har en gråhund. Men hon är väldigt känslig för vissa golv och speciellt När det är större ytor. Och det är det hos min bror och inga mattor. Är så rädd att hon ska antingen vägra gå nånstans och blir fast i hallen eller kommer riva sönder golvet när hon tar sats för att komma fram. Funderar på strumpor men är rädd där att hon blir stressad av dom. Har någon tips på vad jag kan göra förutom att skaffa strumpor?

Maleficum
1

Vår labbe hade halksockor när hon var äldre för hon tappa styrseln i bakpartiet och fick svårt med hala golv och för henne funka det jättebra.

Öva med strumpor hemma så hon redan är van när ni ska dit.

Ända andra lösningen jag kan komma på är annars att ta med mattor att lägga ut medan ni är där.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

kitte94
0

#1: haha ja vi sa det att vi får ta med mattor att dra runt henne på som en liten prinsessa.
Kan man köpa babystrumpor och modifiera eller är det bästa att köpa strumpor gjorda för hundar?

Caeli
0

#2 Tror att det är bäst att köpa halkstrumpor avsedda för hundar. Finns i olika storlekar.

Maleficum
0

#2: Vi använde båda delarna. Konstigt nog så funkade faktiskt barnsockorna bäst på vår labbe, dem för hundar satt inge bra och gick sönder nästan direkt (men då hade hon dem ju på sig nästan jämt inne och ibland gick ut med dem på tomten).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Dagnykatt
0

Jag skulle kanske ta med några mattor ändå om hon är van med det. Förutsatt att ni har plats med det i er bil(?)
Annars funkar det också att köpa några meter vaxduk (till köksbordet). Duken sätts ut på golvet med vaxsidan neråt. Detta är billigt(?), tar mindre plats att packa med och fungerar som skydd för golvet.

kitte94
3

Sockarna åkte av fort då hon trampade på dom. men min bror och familj behandlade henne som en drottning och la fram det dom hade åt henne. Vi kom fram till att det är trä/laminatgolv som är hennes problem. marmor och sånt är inga problem. Så helgen blev bra för henne.