Ider och åsikter
Hallå
Ibland har jag riktigt dåliga dagar eller är helt slutkörd efter att ha jobbat. Jag orkar alltså inte gå långt då, har ingen energi för det. Då brukar jag bara ta små korta varv med ecko och de blir alltså ingen stimulans av de för honom, utan bara göra sina behov och så är det bra.
Då brukar jag ist göra saker inomhus.. Jag brukar sätta honom ner i köket, gå in i vardagsrummet och gömma godis. Säga "varsegod,leta" och så håller vi på så i en halvtimme. Efter de brukar vi köra igenom allting han kan, alltså- sitt, ligg, rulla runt osv ni vet. Och sen busa en massa med hans "snuttefilt" - Dragkamp, jaga varandra, böka omkring på golvet och slänga iväg den och han hämtar.
Vad tror ni, är det bra? För efteråt värkar han hel nöjd, går och lägger sig och sover som en stock.
Och så vill jag gärna ha fler tips på vad man kan göra inomhus:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag tror inte det gör nåt att man gör så, =)
Men jag har ingen idè va man kan göra inne *funderar* men om jag kommer på nåt, så ska jag säga till..
Kan köpa någon aktiveringsleksak åt honom som han kan pyssla med? :)

typ en sånn här boll, med små hål i, och så stoppar man godis i, :P
Precis sådan :) Och så finns det massa andra saker också :)
ja aktiveringsboll har snodden som han hämtar själv ur sin låda i byrån,och lägger den så fint i mitt knä för påfyllning ibland….
Eller så kan man göra en "aktiveringsboll" av en petflaska. Man stoppar in godis i den, och täpper igen hålet med papper eller ngt sådant. Sedan får hunden hålla på tills den får ut godiset :)
Tycker aktiveringleksaker är så jäkla dyra.
snoddens boll har hållt i fyra år nu ,kraftig hårdplast…kostade 10 kr
Var hittade du en sån billig? Alla jag tittar på kostar flera 100 kr.

Ojdå, så mycke, är inet värd att köpa en aktivitets boll, i vanliga affärer hittar du någ nån billigare,,
jag hittade den på billiga nisse i västerås…dom har en hel del hundgrejer där som är bra….
Kanske lite för långt att köra för at det ska bli lönsamt ;) Får väl hitta ngn billighetsaffär här någonstans och se om dom har ngt.

Jag brukar oxå leka inomhus med min hund om inte jag orkar gå en ordentlig promenad och det verkar hon nöjd med.
Mer tips på innomhusaktivering?
Va bra!:)
Hum, nu tycks ni glömma vad ecko är för ras;) Har redan haft två stycken sånna där aktiverings leksaker i hårplast.. den sista bet han upp ett stort hål i så alla godisar åkte ut:) En petflaska tar ungefär 2 minuter tills den är oanvändbar. Men tack för tipsen iaf:)
När jag frågade i en zooaffär en gång vad jag egentligen skulle ha som håller för ecko, svarade hon "ja de bästa vore väl isf en cementklump";) haha..
haha ja jag tänket just på det lis…men jag kan tala om att denna som snodden har,tar inte ens en shar pei sönder det är bevisat…så det var en bra grej för 10 spänn…jag har kollat i zoo affärer och måste säga att det finns ingen boll där som jag anser att jag ska lägga så mycket pengar på…..kolla runt i andra butiker kanske hittar du något braigt ;-)
#14 Biten den rasen mer än andra? :)
# 16 nej han biter inte mer än andra. men både Ecko-grisen och Alfons är två mördarmarodörer när de gäller leksaker. Tugg, tugg och så är det sönder.
#16 Neeh, inte så.. men just staffe raser och terriers brukar vara rätt bra på att bita sönder saker. Deras käkar är otroligt starka:)
#15 vart köpte du den då Lena? kanske du skrev, men missa de isf.
#17 haha.. jaa stackars leksaker.. inte en bit hel;P
#18 Hades måste nog ha lite av de raserna i sig då ;) allt han tar sig för, går sönder snabbt ;)
15,jag köpte den på en billig affär i västerås som heter billiga nisse….men vad jag vill säga lite är att kolla efter hundgrejer även när ni går i billiga affärer ibland kan man komma över kap som håller mycket längre än det från zoo,det har jag gjort jämt.
#20 Jojo, men du har en snäll liten collie;) tss..
jomen lis som jag skrev längre upp den håller för en stor shar pei hane så jag tror nog att den håller till ecko också
Okej, hehe.. får väl kolla runt lite överallt då:)
Fler som har ideer om inomhus aktivitet?

jaga illrar=p det sysslar moyry med.. men näe jag behöver också tips så jag har inte så mycket att komma med
träna på onödiga saker kanske?? lite slalom mellan benen eller tja inte vet jag.. hoppa över armen? typ sånt
haha.. har inga illrar, men han kan jaga katt:P Och slalom och andra onödiga saker gör vi redan:)