Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 722 ggr
kerstinjoh
0

OT. Efterlysning!

Var är alla? HiF är så folktomt!

Massor av snorisar har försvunnit, en del vet vi vad de gör. Men alla andra?

Samma med tantisarna, en del vet vi var de är. Men alla andra?

Det är inte bara jag som saknar det glada gäng som fanns på HiF. Jag saknar alla glada inlägg då vi satt bakom våra skärmar och tjöt av skratt.

Kom igen alla, nya och gamla, tantisar och snorisar, så att det blir liv i HiF igen!Skrattande

Xiox
0

Jag är här såklart!! =) =)

Xiox
0

Men jag gör ju inte så mycke fnatt, så det blir skratt =) Haahhaa ;D

[Vargnatt-]
0

Jag är här iaf :)

Beafer
0

jag är här en stund. skolan dödar mej så jag orkar bara ligga på sängen när jag kommer hem! Skrikandes

kerstinjoh
0

Äsch, snart har du jullov, unge, så sluta att klaga. Tänk på din stackars mor i stället som sliter för att du ska få fira jul. *muttrar*

Så jag tycker att varje dag du kommer hem så ska du göra i ordning en härligt fotbad till din stackars utarbetade mor. Å basta!!!

Karmatarerskanise
0

Jag är här lite då och då jag med :D

kerstinjoh
0

#6 Ja, vi är ju lite överallt också, men mest på HiF. Så håll dej allt här, men vi vet ju var du är om du saknas!  Där de skjuter med pistolskott i magen! *ryser*Oskyldig

lena1
0

jag är här så ofta jag hinner….men jag har inte sett lottis på länge????

Xiox
0

Inte jag heller, är hon död? eller va har hänt henne? hon kanske sitter bakom sin datorn skärm och spionerar på oss …

lena1
0

det gör hon säkert den rackarn hahaha

Xiox
0

Jag är nästan säääker på det, hon har äntligen blivit smart (hoppas jag:P) hon sitter här och spionerar på oss, och när det passar henne bäst, skrämmer hon livet ur oss :P

kerstinjoh
0

HemlisHon är på SPA och putsar volangerna.

Xiox
0

Ofta!!?!?!?! :O

Liss
0

Jag saaaaaknar lotta!Gråter

Men jag är faktist här varje dag. tycker bara de inte finns mycket att skriva längre. Inga nya trådar och inga nya (roliga) saker:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Xiox
0

Håller med dig! Lisette!

SaraC
0

Nu blir jag lite sårad :( Har ju lagt in två nya artiklar och Zebben har också lagt in en.

Saknar också Lottisen, vart sjutton håller hon hus?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lena1
0

men inte ska du bli det eros…ni är ju så duktiga både du och zebben,tack vare er har det ju blivit mycket nytt och spännande att läsa ju ;-)

Karmatarerskanise
0

#7 Ja det går våldsamt till ;)

Vattnadal
0

Jag hör ju till tråkmånsarna jag, som föredrar artiklar och seriösa diskussioner. Fast lite lagom med trams, som hålls i OT-trådar är helt OK!

Faktiskt gansak skönt att det inte dräller på flera hundra inlägg varje dag. Nu orkar man ju läsa nästan allt!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

AnneN
0

Jag har mer än vanligt med skolarbete just nu men jag kikar in nån gång/dag iaf

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

HannaM
0

haha jag är ju här men jagär tydligen inge brapå att skriva inlägg=P ingen somsvarar på dom ju

Ham-Madam
0

snart är det jul å tiden bara rinner iväg, hinner inte vara vid datorn på samma sätt.

är nog fler med mej så du får nog stå ut till efter jul då vi har tid att sitta här å ta igen oss efter allt julande

SaraC
0

#17 Vad bra Lena, nu blir jag glad igen :)

#19 Kul att du gör det! :)

#21 Jaså inte? Va skriver du då för att skrämma iväg folk? ;)

HannaM
0

#23 inte vet jag=p något hemskt måste det vara… eller så har jag bara int een hund som är känd av alla här inne=) sånt verkar underlätta

lena1
0

24,skriv mera Hanna så lovar jag att kolla upp vad!?…och svarar om jag kan ;-)……

gejsa
0

Jag är här nu en stund och läser vad ni skrivit. Men det var några dagar sedan jag gick in här. Är mest på ridsport. Jag verkar ju nästan vara en periodare med detta. Fast när blandrassajten öppnades så blev det ju mindre skriva här. Jag tyckte det blev för mycket att hålla reda på. Hoppa till flera sajter hela tiden. Tyvärr!

kerstinjoh
0

# 26 kan allt hålla med dig gejsa. Men jag känner mig mer hemma här och Alfons är ju trots allt en äkta Töntbull och ingen blandis.Oskyldig

Lottisen är fortfarande på SPA. Det tar tid att fixa till alla volangerna.

SaraC
0

#24 Ja, ibland kan de va så innan man kommer in i "gänget". Men jag har varit här länge och ibland är det ingen som svarar mig heller :)

#27 Självklart Kerstin! Dessutom heter ju sidan Hundar, inte renrasiga hundar :)

Xiox
0

Brukar Lotta vara på Spa? *förvirrad* Hon kanske inte vill prata med oss?

kerstinjoh
0

Lotta har fått en rabattresa till SPA. Ju mer volanger dessto mer rabatt. Så hon kanske blir borta ett tag!Oskyldig

Xiox
0

Tänk om Lotta läser det där, hon kanske börjar griina, :P

gejsa
0

Haha Lotta grinar ju jämt. Efter shaffer.

kerstinjoh
0

Fast om jag inte minns fel så ingick det ett hjärn-SPA också. Huvudet i gjyttja i 12 timmar och vegetabilisk anti-shaffer medicin.

HannaM
0

måste ni dra in janne igen…sucksuck… schaffrar hit och dit.. stackarn, kan inte janne få vila lite någongång

kerstinjoh
0

# 34 Vila?? Han gör ju inget annat!Räcka ut tungan

gejsa
0

Janne vem?

kerstinjoh
0

# 36 Vet inte Generad jag tror att jag rörde ihop det!

gejsa
0

#37# Nej, inte du utan HannaM. Hon pratade om någon janne ju.

HannaM
0

men schaffer såklart.. ni blubbar ju om schaffer hit och schaffer dit… =p

gejsa
0

hihi schaffer är ju en vovve ingen janne. Älskar själv schaffer och har ägt en.

kerstinjoh
0

Aha, den Janne. Men vi dillar inte om shaffrar hit o dit. det är de veliga shafferägarna, som aldrig kan bestämma sig om en shaffer är en shaffer eller inte.

De har alltid en massa ursäkter för att hunden ser knäpp ut. Har shaffern för mycket päls så är han inte en shaffer. Å har shaffer fel färg så är han inte en shaffer. *pustar o stönar*

gejsa
0

Ja, du har rätt kerstin. Bara jag har rätt ang schaffer. Den ska vara korthårig och vara mycket brun och svart. Inte så mycket grått i den. Då är det en äkta schaffer. *ler*

kerstinjoh
0

# 42 Duktig tantis, för det är väl en vanlig, riktig shaffer du pratar om?Glad

kerstinjoh
0

*vrålar* LOTTISEN, LOTTISEN!!

Ska det ta så'n förbaskad tid att SPA-behandla dina volanger?? Gyttjebehandlingen av ditt huvud borde vara klart nu också. *muttrar*

Säg inte att du sitter i förrådet och myser med att gnaga på julskinkan och halsar julöl?? Förvånad

gejsa
0

#43# Självklart är det det. En helt vanlig. Inte långhårig som Lotttisen gillar. Räcka ut tungan

V-lang
0

Tittelitut mina små nissar här kommer jag trippandes på mina lena fötter, min kropp är mjuk som silke och volangerna blanka och fina som nya goodyear.

Sluta vråla Kerstin jag har startat hörapparaten så jag hör dig klart och tydligt Skrattande *viskar* Nu skulle du se volangen, jädrans vad den blänker Hemlis

Har ni tråkigt brudar när jag är borta några dagar..va konstigt Fundersam Gubben önskar att jag ska sticka all världens väg i några månader åt gången ibland Räcka ut tungan

gejsa
0

Titta har du äntligen tassat in nu?! Och då verkar inte kerstin vara här ens.

Xiox
0

När du kommer Lotta, då sticker Kerstin, det där är nästan lite mysko *förvirrad* , Vadå " bara några dagar" ? du har typ varit borta i 1-2 veckor :/

kerstinjoh
0

Sovmorgon har jag haft till ½ 1.Generad

Var ute med mina jobbarkompisar igr och spelade bowling och åt julbord. Så idag tänker jag tjura. bowling *fnys*

Xiox
0

Var det kul då? :D

V-lang
0

*ASG* Jädrans sömntuta, men visst är det skönt, även om man får en viss chock när man tittar på klockan och upptäcker att halva dagen har gått….

*viskar* Åkte du med i rännan? det gjorde jag sist när jag var iväg på dejt med sjömannen, han garvade så han pinkade ner stolen så vi åkte ut i hundra nittio Hemlis

Xiox
0

Men *suck* :P

kerstinjoh
0

#51 Vilken ränna? Här gick det undan, men jag är en så förbaskat dålig förlorare. Förlora jag? Min motspelare kämpade förgäves med mitt dåliga humör. Men hon fick nog o skyllde på ont i armen.

Å DÅ, vann jag!Skrattande

V-lang
0

*ASG* Låter som min gubbe det där *flinar styggt* Han var iväg två gånger förra veckan, andra gången skyllde han på ont i långfingret Oskyldig

kerstinjoh
0

*asg* Ont i långfingret??  tsss.. 

Det värsta jag varit med om var när det sprang en mus över banan. Men snabb som jag är skruvade jag klotet och räddade stackars musmor, som säkert hade 12-13 små utsvultna ungar som väntade.

Förresten så såg jag dessa utsvultna, beniga små möss, när de klängde på käglorna för att spana efter sin mor.

DET var minsann kvällens hjältedåd att rädda denna stackars uthungrade familj för klotdöden. Men inte 17 fick jag de poäng jag skrek om ändå.Oskyldig

V-lang
0

Du är en riktig hjälte, nästa gång du kommer dit så sitter dom nog på rad med en ostbit som belöning *ASG*

Du får säga åt dom att dom flyttar upp i räkneverket tills du ska spela nästa gång….det gör dom nog så gärna Oskyldig

Rommel
0

Är det ingen som saknar mig…………alls? `snyft`här har jag varit inte närvarande hur länge som helst ju!!!

Hehe, skojja bara. Har haft fullt upp, jobbar ju!

V-lang
0

Jag har faktiskt funderat var du varit, har du jobbat länge?

Rommel
0

V-lang: Jag jobbar ju hela tiden, mellan semestrarna. Så ibland orkar jag inte slå på datorn hemma, inte ens titta på den, eftersom jag sitter framför en skärm från morgon till kväll.

Just idag har jag varit hemma för Vård Av Hund, dock. Min gamling, Sammie fick magsjuka, så jag har fått springa ut med honom varje timme hela dagen.´Men nu har jag duschat av bakdelen på honom för ett par timmar sedan och han sover. Han har ätit ris och fått filmjölk också. Så det verkar lungt. Men fyyy vad jobbigt det var, han hade "sprutlackerat" hallen i morse när jag vaknade. Så jag beslöt mig för att stanna hemma. Kan inte lämna en hund som mår dåligt ensam heller.

kerstinjoh
0

Å Vintisen!! Du får inte försvinna så där. Jag och Lotta ha varit jätteoroliga för att vi av misstag skickat iväg dig med kineserna.

Inte vågade vi fråga chingtjongarna heller när vi äntligen lyckades bli av med dem.

Du är för go du, som stannar hemma med stackars Sammie. Det måste vara jobbigt för honom när det bara rinner. jobbigtatt tvingas göra ifrån sig inomhus.

Gott att du är tillbaka!!!!!Skrattande

Rommel
0

kerstinjoh: Åh, tack för att du tycker det är gott att jag är tillbaka. Jag var ju aldrig borta, egentligen, har bara mycket att göra ibland. som sagt var.

Idag mår Sammie bättre. Jag köpte Canikur på apoteket och gav honom fyra doser. Han har bajsat normalt ute, två gånger under dagen. Nu får han bara dietmat, Ris, kokta morötter, risavkok, hade majsvälling för småbarn hemma så det har han fått slurpa i sig, Sen har jag osockrade blåbär i frysen.

Förresten är det någon som har ett bra förslag på vad jag kan ge för övrigt? Stackarn är ju så hungrig, men han får bara små portioner nu, några gånger om dagen.

Man ska ju inte gå för fort fram när han har fastat. Då blir magen upprorisk igen.

lena1
0

barnmats burk med morotspure är suveränt…åsså filmjölk….

Rommel
0

lena1: Tackar för tipset, då ska jag köpa hem det.

lena1
0

ja gör det jag har alltid ett par burkar i kylen utifall att ;-),nyttigt är det ju också…

gejsa
0

Ingen saknar mig heller verkar det som. *snyft*

kerstinjoh
0

# 65. Men du har väl inte varit försvunnen? Jag försöker hålla ordning på tantisarna (också) och hade du varit borta för länge så hade jag allt startat ett eftersök!Glad

Rommel
0

gejsa: Men tror sjutton det. När jag saknar ju a l l a när jag inte orkar knäppa på datorn. Även när jag inte är här så finns hela gänget i mina tankar ändå.

Har varit ute på kvällsrunda med Sammie, ett par dagars magsjuka och dietmat har gjort killen flera år yngre. Han har tappat litet vikt, men det gjorde ingenting för han vägde som en elefant fast han är Borzoi. Han var litet överviktig när han kom. Gubbfet, sa hon som ägde honom.

Nåväl jag märkte det på hans gång, han seeeeglade fram, gleeeed fram vid min sida, istället för att lufsa/lunka. Han t. om fick tag i en sådan där tetrapack som innehålt typ "Festis" eller nå´t och busade med den. Och nu har jag bestämt mig för att den vikten han har nu, kanske är runt 48-50 kilo är perfekt för killen. Jag ser ju att han rör sig smidigare. Så jag ska försöka låta honom hålla den, drar ner på fodret litet hans ordinarie alltså.

Han är över tio år, men ikväll var han som en 5-åring.

gejsa
0

Jo, men jag är ju inte här varje dag längre. I dag har vi varit och hämtat hem en liten kattunge också så jag måste passa den lite och se vad den gör. Har ju 5 vuxna katter hemma och 2 hundar också. Med hundarna går det kanonbra. Men med dom större är det lite värre. Dom stora är rädda för den lille. *fniss*

kerstinjoh
0

# 68 Jag förstår dem precis. När hundarna börjar muttra "kattskrällen" är det dags att skicka hem dem till mig. Hundarna, inte katterna.