Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1207 ggr
Hallonbuske
0

Skällig

En bekant har en liten dvärghundhane. Han skäller på precis allt och ingenting.Ständigt detta skällande ute. Han skäller på hundar av alla storlekar så oftast så slutar det med att den andra hunden får nog och säger ifrån på skarpen.Och då börjar den lilla skälla ännu värre.

Ägarna är desperata gällande skällandet.

Okej han är 10månader nu men hur träna för att få bort det värsta okynnes skällandet? Säger frun i huset till hunden så tystnar han 2 minuter sen drar han igång igen.

lena1
0

lär in kommandot skall,alltså att de ska skälla på det ordet och inte annars,sätt hunden med massor av godis och nöt/träna in skall och när hunden skäller så får den en godis och beröm förstås…..men tanken slår mig lite också…vad gör dom med hunden? den kanske är understimulerad?,att söka godis både ute och inne är en grej man kan göra,åsså träna lite fot sitt ligg hit osv osv….hur liten är den och vad är det för ras?

Hallonbuske
0

Ja understimulerad vet jag att den är,men att träna som du skrev ska jag tipsa om.

Det är en blandras Chihuahua / Shihtzu/Griffon Bruxellois.Han ligger på 2,5kg.

lena1
0

men då har dom alldeles säkert skäll-problemet där,jag har ju haft 2st yorkshire terriers genom åren och ingen av dem har varit skälliga,men det gäller ju att stimulera dem precis som med en stor hund ;-)

Diezel
0

Min hund har samma problem. han skäller för minsta lilla ljud ute, och så fort han inte får som han vill. :S jag har övat in kommandot skall på honom och han kan det till 100% men det hjälper inte tyvärr.

AnneN
0

Då hunden har lärt sig skälla på kommando så glöm inte att även öva in ett bryt kommando då den skäller, tex att den slutar skälla då du säger Tyst

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

blackangel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla Gucci e oxå hemsk på att skälla på allt o alla,ibland tror

j ag det e mycket osäerhet hos dessa små rättor haha