Hundar iFokus

Hundar

Etikettervalparhundtillbehör-hundprylarpälsvård-omvårdnadhund02-schnauzer-pinscher-molosser-med-flera
Läst 194 ggr
Chimestic
2

Pälsvård dvärgschnauzer - NYBÖRJARE

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lycklig nybliven ägare av en liten dvärgschnauzer som är fyra månader gammal. På sikt är det dags att påbörja trimningen, än så länge vänjer vi oss vid generell pälsvård och omvårdnad men börjar fundera på vad man behöver införskaffa. Tidigare fanns det berner sennen och rottweiler i hemmet men är helt ny på en trimras. Vi ska tillbaka till uppfödaren framöver så ska hon hjälpa oss första gångerna men vill gärna vara förberedd.

Så efterlyser alla möjliga tips och trix, allt ifrån schampoo, borstar, kammar eller precis vad som helst.

Lägger in en bild på yrvädret också :)

Karmatarerskanise
0

Grattis till familjemedlemmen :)
Har tyvärr inga råd eftersom jag aldrig haft en trimras. Ville bara välkomna dig hit :)

Amephyst
0

Här hemma finns två stora terriers, så det trimmas en del med jämna mellanrum ;) Överlag skulle jag nog säga att det är väldigt individuellt hur man trimmar. Jag själv som är en nybörjare föredrar trimkondomer. Då har jag lättare att känna vad jag gör. Tex dessa: https://www.haromi.se/trimkondom-finger-ateranvandbar-p-2466.html

Mamma föredrar istället trimknivar och har en uppsjö av olika versioner till olika kroppsdelar. Vill du testa en trimkniv skulle jag rekommendera att testa någon annans knivar först för att veta vad du själv tycker om.

Uppfödaren föredrar istället en trimsten, som fungerar ungefär som en kniv, fast jag upplever den som lite snällare. Det kan också vara ett alternativ som är lite lättare om man vill testa på att trimma med ett verktyg. Tex en sån här: https://www.haromi.se/trimsten-show-tech-comfy-stripping-stone-p-2952.html

Show Tech, Grippy fingers är återanvändbara fingerkondomer i latex med en yta som ger extra bra grepp. Används vid trimning för hand. ...
Jojaton
0

Uppfödaren borde kunna ge dig bra tips på vad som är bra att ha hemma 😊

Johanna - Instagram